avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 852 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Societăţi comerciale SRL studenti sau SRL-D ?
Discuție deschisă în Societăţi comerciale

SRL studenti sau SRL-D ?

Buna ziua ! Nu am avut niciodata tangenta in familie cu afacerile si nimic legat de acestea ( in forma lor legala si recunoscuta ). Sunt student in anul 4 la Agronomie in Iasi si as vrea sa imi deschid un mic fast-food ( genul celor de prin parcarile Kaufland ) in care sa comercializez atat produse fast-food cat si bauturi (apa,suc,bere poate si un vin,daca nu se complica treburile prea tare )
M-am interesat pe internet si am aflat ca am niste beneficii daca sunt inca student,si am sub 35 de ani,in sensul ca pot obtine niste scutiri de taxe de infiintare si alte tipuri de taxe,pe care nu stau acum sa le enumar.

Intrebarile mele sunt :
1.Ce tip de firma m-ar avantaja mai tare ? SRL pentru studenti sau SRL-D ?
2.De unde trebuie sa incep totul ? Adica unde trebuie sa ma prezint in prima instanta pentru a incepe demersurile necesare ? (as prefera sa evit firmele specializate,pentru ca din moment ce nu am avut niciodata legaturi cu afacerile,as vrea sa invat singur,sa stiu ce si cum...)
3.Ce acte am nevoie pentru acest tip de afacere ?

Va multumesc anticipat !
Cel mai recent răspuns: Iulia Blaja , Avocat 14:18, 2 Septembrie 2015
Buna ziua!

Ca sa puteti infiinta o firma trebuie sa detineti un spatiu unde sa fie declarat sediul social: in proprietate, inchiriat, comodat, gazduit.

Ambele forme mentionate sunt scutite de plata taxelor la inmatriculare.

Ca sa infiintati un SRL ca student trebuie sa indepliniti urm. conditii:

1) sa urmati cursurile unei forme de invatamant superior de lunga sau de scurta durata la o institutie de invatamant superior acreditata;
2) sa fiti cel putin in anul II de studiu si sa fi promovat toate obligatiile prevazute de senatul universitatii
3) sa nu fi depasit varsta de 30 de ani.

Ca sa infiintati un SRL-D trebuie ca: