avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 700 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Predare acte asociatie
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Predare acte asociatie

Va rog spuneti-mi ce acte ( si de pe ce perioada, de pe cati ani in urma) trebuie predate de catre administrator la incetarea activitatii?
Pe ce perioada trebuie arhivate actele asociatiei?
Va multumesc si va doresc o zi cat mai usoara!
Cel mai recent răspuns: mikifulgutz , utilizator 18:22, 6 Septembrie 2015
1-Administratorul de imobil,legal opereaza numai cu documentele aferente lunii pentru care face calculul cotelor de intretinere
Restul documentelor se indosariaza si se arhiveaza in arhiva asociatiei de proprietari nu raman in detinerea administratorului de imobil
In cazul incetarii raportului de munca,administratorul de imobil detine obligatia sa predea cu PV predare primire documentatia aferenta perioadei in care a prestat activitatea
2-Arhiva asociatiei de proprietari trebuie pastrata, timp de 10 ani de la data incheierii exercitiului financiar in cursul caruia au fost intocmite, registrele de contabilitate si documentele contabile care stau la baza inregistrarii in contabilitate.
Timp de minimum 10 ani trebuiesc arhivate si registrele - jurnal, de inventar, de casa, cele pentru evidenta fondurilor de rulment si de reparatii, cele pentru evidenta fondului de penalizari si a sumelor speciale, lista de plata a cotelor de contributie la cheltuielile asociatiei si lista de avans chenzinal.
Statele de salarii,trebuiesc arhivate pe parcursul a 50 de ani
Documentele financiar-contabile care atesta provenienta unor bunuri cu o durata de viata de peste 10 ani se pastrează pe perioada utilizarii acestora.
Nerespectarea termenelor de arhivare/pastrare documente ,atrage aplicarea de sancţiuni
Pentru a elimina din arhiva documentele al caror termen de pastrare a expirat ,se constituie o comisie, sub conducerea presedintelui de asociatie,comitet executiv , si se intocmeste un proces-verbal in care se consemneaza scaderea din Registrul de evidenţa al arhivei.
Pentru neindeplinirea obligatiilor privind pastrarea si arhivarea documentelor justificative si contabile, legislatia prevede sanctiuni cu amenda
Atentie sporita la cazurile de litigiu,arhivarea documentelor justificative a sumelor cu titlu de restanta neachitate in termen,-cu solutionare in instanta

mikifulgutz a scris:
Va rog spuneti-mi ce acte ( si de pe ce perioada, de pe cati ani in urma) trebuie predate de catre administrator la incetarea activitatii?

Administratorul care-si inceteaza activitatea trebyuie sa predea toate actele, absolut toate actele asociatiei, toate documentele contabile, toate situatiile, evidentele, registrele, inscrisurile s.a.m.d.
Pe ce perioada trebuie arhivate actele asociatiei?

Actele asociatiei se arhiveaza an de an pe toata perioada de functionare a asociatiei si in functie de felul atului, conform legislatiei se pastreaza intre minim 5 ani ( de ex. chitanta, factura...) si pana la 50 de ani (de ex. statele de plata a salariilor)
Un cosmar! Desi i-am incheiat CIM din 11mai 2015, fostul administrator a facut incasari in paralel nu noul administrator, in locatii diferite, toata luna mai. Intai i-am solicitat verbal in numerose randuri sa predea actele. Mi-a raspuns ba cu obraznicie si tupeu, ba victimizandu-se si cerandu-mi sa-l mai pasuiesc un pic ( ca nu se simte bine, ca face o operatie la ochi, ca a facut o si nu a reusit si trebuie sa o refaca ... Abureli). Pentru ca firma de admin pe care am contractat-o considera ca apare la predare o lipsa de 40000 lei si pentru ca trebuie facuta, in acest caz, o expertiza financiar contabila, am fost nevoita sa -i fac plangere la Politie si la Primarie pentru refuzul de a preda arhiva. Atat Politia cat si Primaria m-au indrumat spre a ma adresa Judecatoriei. I-am facut si somatie scrisa... Degeaba! Ieri mi-a predat, speriat nitel de cei de la Politie, o poala de facturi platite si chitantierele 2010-2014. Cele pe 2015 le-a predat in luna mai firmei de admin, impreuna cu un registru de casa pe 2015. A mai predat ieri un registru de casa pe 2011, multe facturi achitate de cu ani in urma si fisele cu citirea contoarelor. Mi-a spus ca asta este tot ce are. Nu mai are alte acte. Deci nu am registre de casa, inventar, de fond reparatii, rulment, penalizari... Despre statele de plata... ce sa va mai spun? Un cosmar este totul. Cu ce acte fac eu expertiza financiar contabila? Am hotarat acum cateva zile, in C ex, sa -l dam in judecata daca pana in 8 sept nu face predarea. Iar dosarul sta mult in administrativ si se judeca abia dupa cateva luni...
Va multumesc mult pentru raspunsuri si pentru timpul acordat.:love2:


Si apoi...dumneavoastra spuneti lucruri minunate! Pai acest administrator nu mi-a permis nici sa vad actele( de verificat nici nu mai incape vorba), dara-mi-te sa le mai si predea lunar! Stampila am obtinut-o abia dupa cateva luni bune, tot cu amenintarea Politiei.
X-(
Ultima modificare: Duminică, 6 Septembrie 2015
Adriantot, moderator
mikifulgutz a scris:
Si apoi...dumneavoastra spuneti lucruri minunate! Pai acest administrator nu mi-a permis nici sa vad actele( de verificat nici nu mai incape vorba), dara-mi-te sa le mai si predea lunar! Stampila am obtinut-o abia dupa cateva luni bune, tot cu amenintarea Politiei. X-(

Pai sa va mai spun cate ceva minuni.
Administratorul dumneavoastra, ca orice alt angajat, a facut ceea ce i-ati solicitat, ce i-ati permis dumneavoastra cei din conducerea asociatiei, dumneavoastra proprietarii asociatiei.
Daca nu v-a permis sa vedeti actele trebuia imediat sa "nu-i permiteti" sa munceasca in asociatia dumneavoastra.
Cenzorul ce a veerificat luna de luna?
Administartorul nu trebuie sa predea luna actele. Poate ati inteles gresit. Administartorul, casierul, contabilul... trebuie sa nu ia nici un act acasa, ci sa lucreze in sediul asociatiei acolo unde actele trebuie sa existe permanent si unde sa poata fi gasite oricand de cenzor, presedinte, membrii comitetului..., sa poata fi prezentate proprieatrilor la cerere.
Stampila sta la presedinte si nu la administrator. E vina celui care i-a dat stampila administartorului.

Acum ce a fost, a fost. Dar atentie sa nu repetati pe viitor aceste greseli. Aceleasi necazuri le puteti avea si cu firma de administrare ce o aveti acum daca-i permiteti sa scoata actele din sediul asociatiei dumneavoastra. Nicaieri, la nici o firma nu pleaca angajatul acasa cu actele firmei, cu traista cu facturi, chitante, registre.. Acestea stau la locul lor, fiecare pe raftul lor in sediul asociatiei.


In octombrie anul trecut, fostul presedinte m-a propus comitetului si am fost imediat acceptata de catre comitet, ca presedinta. Ag s-a tinut in martie 2015. Nu am putut sa o tin mai devreme caci, cerandu-i administratorului, la inceputul lui noiembrie, dosarul lunii octombrie, acesta doar ca nu m-a si plesnit. Cand i-am solicitat registrul de casa , de fonduri etc si am gasit nereguli pe listele de plata, a luat foc. S-a intors la 180 grade impotriva mea. Majoritatea vecinilor au fost colegi de munca cu dansul si toti au avut o incredere oarba in tot ceea ce spunea si facea el. I-a instigat impotriva mea atat de rau, cu atatea minciuni, incat m-a facut sa ma incapatanez si sa nu renunt pana nu spal noroiul cu care m a improscat. Stampila o avea de la vechiul presedinte. Am avut norocul ca cei mai tineri mi s-au aliat si au propus demiterea lui. ( el batea cu pumnul in masa ca nimeni nu il poate urni din postul acesta). Intre timp am studiat legi, inclusiv legislatia muncii, m-am ocupat mult de dosarul de reabilitare, de schimbarea apometrelor cu cele cu citire radio, de probleme din subsolul tehnic, de multe probleme marunte si am incercat sa ii cunosc mai bine pe toti proprietarii, sa le cer sfatul, sa facem cateceva impreuna pentru scarile lor, sa ma apropii de ei. In momentul in care am hotarat demiterea, ca sa nu mai pierdem timpul, i-am incheiat CIM ul prin desfiintarea postului. Pentru aceasta insa eu trebuia sa nu am nici un conflict cu dansul pana la demitere. Cunoasteti ca acest tip de demitere nu trebuie sa fie nici o clipa din vina angajatului. Am suportat multe magarii, jigniri, umilinte din partea dansului, intrigi, minciuni, raspunzandu-i la toate calm si respectuos. Incet, incet, majoritatea proprietarilor s-au lamurit si m-au sustinut. Mi-a facut numai greutati, numai bete in roate... In loc sa ma ocup de problemele asociatiei, eu trebuia sa concep somatii catre dansul, reclamatii la Politie... Nu mai vorbesc de faptul ca , in momentul in care am preluat ca presedinta, nu stiam nimic, dar... NIMIC! De aceea puneam, in disperare, atatea intrebari pentru toate problemele. Raspunsurile dvs, ale tuturor celor de aici, prompte si pline de informatii corecte, mi-au fost de un folos nebanuit si nesperat! M-au ajutat si mustruluielile dvs care mi-au aratat ca sunt un om putin cam slab si cam bland pentru functia asta, deci trebuie sa tin haturile zdravan, caci au fost situatii cand m-as fi dus drept in sant daca nu eram atentionata de dvs. Dar tot blanda si calda in relatia cu oamenii am ramas. Defect de fabricatie.:fight:

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Demiterea administratorului angelica82 angelica82 Buna seara.Locuiesc pe o scara de bloc cu 43 aparatmente.Din cauza unor neregului sesizate de mai multi vecici si din cauza unor salarii colosale pe care ... (vezi toată discuția)
Cine preia actele asociatiei, ce zice legea? Costin Savescu Costin Savescu Buna ziua, Va rog un ajutor mic: in afara de presedintele asociatiei mai poate altcineva prelua actele toate ale asociatiei la schimbarea de presedinti? ... (vezi toată discuția)
Preluare acte/documente/registre ca nou administrator de la fostul administrator de bloc adriandanciu90 adriandanciu90 Buna ziua. Am citit prin legi ca sunt registre obligatorii si altele. Pe mine ma intereseaza exact, pentru ca duminica o sa preiau aceasta functie, ce anume ... (vezi toată discuția)