Sunt proprietarul unui apartament intr-un complex de 2 case (parter + etaj) avand o curte comuna. Suntem in total 8 apartamente.
Apartamentul a fost achizitionat acuma 2 ani, pana in prezent nu s-a constituit asociatia de locatari. Un proprietar s-a numit administrator, iar ceilalti proprietari au fost de acord, urmand sa formeze asociatia de proprietari, acest lucru nu s-a intamplat, iar acum intampinam probleme care tin de administrarea complexului.
In primul rand "administratorul" nu a eliberat chitante pentru nicio suma pe care locatarii au platit-o. Nu isi indeplineste obligatiile pe care si le-a asumat (nu a schimbat lucrurile care s-au stricat, nu intretine gazonul, nu mai face curatenie pe casa scarii, lucru pentru care era remunerat, etc.).
Problema noastra este ca am platit pana in prezent fond rulment + fond lucrari, iar noi nu suntem informati cu privire la suma de bani stransa, avand in vedere ca nu sunt folositi pentru a efectua lucrari de imbunatatire asupra complexului.
Daca ar fi sa calculam, ar trebui sa fie stransi aproximativ 4.800 de Lei (20 de luni X 30 Lei X 8 apartamente). Mentionez ca nu stiu exact pe cate luni s-au platit cele doua fonduri si nu intotdeauna au fost aceleasi sume.
Administratorul s-a sustras astazi 07.09.2015 de la sedinta de bloc, cand am vrut sa il confruntam cu aceasta problema. Am votat in majoritate sa schimbam administratorul si sa ne constituim ca si asociatie de proprietari.
Intrebarea mea este: Daca nu rezolvam pe cale amiabila returnarea banilor, ce temei legal avem in fata instantei pentru a ne recupera banii? Avand in vedere ca singurul mijloc de proba sunt marturiile noastre?
Persoana care desfasoara responsabilitatea de administrator de imobile detine atestat profesional?
Daca la nivelul imobilului de locuit in comun nu exista infiintata entitate juridica cine a incheiat formalitatile de angajare administrator,cine a dispus obligatiile in sarcina administratorului,fisa postului ?
Sunt 2 aspecte distincte exercitarea responsabilitatii de administrator de imobil si infiintarea asociatiei de proprietari
Anterior oricarui demers in directia schimbarii administratorului,realizati demersuri concrete pentru a va informa temeinic asupra sumelor calculate,temeinicia sumelor percepute proprietarilor si situatia platii facturilor catre furnizorii de servicii
Concomitent desfasurati demersuri pentru infiintare asociatie de proprietari
Neexistand evidenta sumelor impuse si percepute de la proprietari,neexistand chitante justificative,va fi greu de probat in conditiile legii inclusiv in instanta ,sumele impuse de administrator si sumele achitate de catre proprietari
Inclusiv instanta de judecata,pentru competenta analiza a situatiei ar dispune proba cu inscrisuri,respectiv expertiza financiar contabila asupra activitatii administratorului de imobil,expertiza care in lipsa documentelor contabile nu poate fi realizata
Daca nu exista infiintata asociatie de proprietari,utilitatile in baza carui contract sunt furnizate ?
Desfasurati demersuri la furnizorii de utilitati pentru a va edifica asupra situatiei platilor
Cel care este responsabil de administrare nu are atestat, el este un simplu proprietar in acest complex. El si-a asumat raspunderea de a fi administrator, iar noi, ceilalti proprietari am fost de acord cu aceasta propunere, ramanand sa infiinteze asociatia pe parcurs.
Niciun proprietar nu si-a tinut evidenta cu privire la ce sume au platit pe parcursul acestor luni, in cel mai bun caz, presupusul administrator ar trebuii sa detina un asemenea registru.
Nu avem niciun contract de furnizare, din cate stiu eu, platim doar apa rece si gunoiul.
In conditiile in care proprietarul a exercitat responsabilitatea de administrator de imobil fara a detine atestat profesional,fara a detine raport juridic de munca cu asociatia de proprietari,dar in aceste conditii a inteles sa impuna si sa perceapa sume de plata proprietarilor,,pentru care nu a eliberat chitante pentru nicio suma pe care locatarii au platit-o,a incasat fond rulment + fond lucrari, iar noi nu suntem informati cu privire la suma de bani stransa,,exista suspiciunea rezonabila ca exista elemente temeinice de incadrare a faptelor administratorului in context penal
Daca imobilul este bransat la sistemul centralizat de alimentare cu apa,furnizarea apei se realizeaza in baza unui contract
Informati-va temeinic la furnizorul de apa de obligatiile de plata
Demarati formalitatile infiintare asociatie de proprietari,convocati adunare generala,numiti presedinte,membrii comitet executiv,cenzor/comisie de cenzori
Cenzorul poate sa realizeze raport de activitate a administratorului,sa coroboreze informatiile cu sumele achitate de proprietari cu valoarea facturilor emise de furnizorul de apa
Atentie sporita sa nu va treziti in situatia neplacuta ca lunar sa fi achitat sumele impuse de pretinsul administrator de imobil,sume care insa sa nu fi ajuns la furnizorul de apa-care poate sa dispuna sistarea furnizarii apei