Existenta fondului de rulment este legal prevazuta de norma care guverneaza infiintarea,organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari
HG nr 1588/2007 Art. 24
(1) In scopul asigurarii fondurilor necesare pentru plati curente, asociatia de proprietari stabileste cuantumul si cota de participare a proprietarilor la constituirea fondului de rulment. De regula, fondul de rulment se dimensioneaza astfel incat sa poata acoperi cheltuielile curente ale condominiului la nivelul unei luni calendaristice. Stabilirea cuantumului se face prin echivalare cu suma care a fost necesara pentru acoperirea cheltuielilor lunare inregistrate de asociatia de proprietari in anul expirat, la nivelul lunii cu cheltuielile cele mai mari, majorate cu rata inflatiei, iar in cazurile asociatiilor de proprietari nou-infiintate, prin constatarea si insusirea experientei in domeniu a unor asociatii de proprietari echivalente ca marime.
(2) Fondul de rulment se constituie prin plata anticipata a cotei ce revine fiecarui proprietar, potrivit hotararii adunarii generale a asociatiei de proprietari, iar reintregirea fondului de rulment se face lunar, prin plata sumelor afisate pe lista de plata. Pentru incasarea fondului de rulment, casierul asociatiei de proprietari elibereaza chitanta personalizata separata.
(3) In situatiile in care, prin contractul de inchiriere incheiat cu proprietarul, chiriasul se obliga sa participe la plata cheltuielilor curente ale condominiului in care locuieste, acesta va participa si la formarea fondului de rulment.
(4) Fondul de rulment incasat se poate restitui in situatiile de schimbare a domiciliului sau a dreptului de proprietate, daca prin actele de transmitere a dreptului de proprietate sau a folosintei locuintei nu se stipuleaza altfel, precum si in situatiile in care cheltuielile lunare scad conform deciziei comitetului executiv, la cererea proprietarului.
Cum in cazul dvs nu exista infiintata asociatie de proprietari,respectiv nu exista acord de asociere incheiat intre proprietar si asociatia de proprietari,va va fi dificil sa ridicati pretentii impotriva tertului care va administreaza cu acordul tacit din partea dvs
Ca sa indepartati astfel de situatii situate la limita legalului,desfasurati demersuri concrete pentru infiintareasociatie de proprietari a carui reprezentant legal ,cu autoritatea si competenta legal prevazuta,cu respectarea normelor in domeniu ,sa reprezinte si sa apere interesele legitime ale membrilor proprietari