Studiandu-mi contractul individual de munca, respectiv toate actele aditionale la acesta & contractul colectiv de munca, observ cu stupoare ca bonusurile practicate in mod uzual, pentru performanta, respectiv pentru vanzari,nu sunt mentionate sub nicio forma in cadrul acestora.
Dept.HR nu raspunde referitor la motivul pentru care acestea nu exista in cadrul prevederilor scrise, cu toate ca unul dintre bonusuri (anual), este prevazut in oferta de angajare. Celalat, trimestrial, se ofera ca procent in baza vanzarilor, dupa reguli interne nescrise. Totusi, ma intreb, in situatia in care compania nu mai plateste la un anumit moment dat unul dintre cele doua bonusuri, ce este de facut ? Nu ar trebui, in mod natural, ca acestea sa fie mentionate in cadrul contractului individual de munca, ori macar in contractul colectiv de munca, ori sa existe vreun regulament intern aplicabil pentru aceste situatii ?
Astept cu interes un raspuns, pentru care va multumesc anticipat.
Atat timp cat nu exista prevazut in niciunul din documentele mentionate de dvs, nu prea aveti ce sa faceti in situatia in care angajatorul nu mai acorda acel bouns.
Verificati si daca exista decizii /horarari ale angajatorului in acest sens.
Totusi, exista prezentari interne referitoare la angajatii care se incadreaza, in ce conditii si sumele cuvenite. Acestea sunt aferente muncii deja depuse. In acest context, in situatia in care un angajat paraseste compania, nu isi mai primeste contravaloarea bonusurilor. Totusi, acestea survin muncii depuse anterior. Daca ma puteti ajuta sa gasesc o solutie pentru indreptarea acestei situatii, va raman recunoscatoare.