Buna ziua, poate imi puteti raspunde si mie la intrebare:
Un SRL cu obiect de activitate in servicii (agentie turism, casa schimb valutar, amanet, etc) are nevoie de acordul de functionare din partea primariei sectorului 4 pentru punct de lucru, daca societatea are sediul in sectorul 5?
Va multumesc
Aveti nevoie de autorizatia de functionare eliberata de Primaria localitatii in care este inregistrat sediul secundar (nu confundati sediul societatii cu sediul punctului de lucru)
Unde pot afla mai multe informatii despre aceasta, la sectorul 2 nu mi s-a cerut pana acum asa ceva, dar am avut un control de la primaria sector 4 si ei cer acest acord de functionare.
Din pacate, in Romania, se petrec astfel de fenomene !
Legea nr. 359/2004, reglementeaza autorizarea agentilor economici.
OG nr. 99/2000r1 cit si normele de aplicare (HGR nr. 333/2003), la art. 5, precizeaza in clar care sunt conditiile de legalitate in ceea ce priveste functionarea unei societati comerciale, existand si sanctiuni in acest sens.
Se si mentioneaza in clar, care sunt cazurile in care este nevoie de ACORDUL autoritatii locale: atunci cind se desfasoara activitati comerciale in ZONE PUBLICE.
Numai ca, PARTE dintre autoritati (sectorul 3, 4 si 6 - cred) obliga operatorii economici sa obtine asemenea autorizatii de functionare, eliberate de catre primarii.
Acesta este si motivul pentru care alte sectoare, precum 1 si 2, nu solicita asemenea autorizatii.
Si asta va spune o persoana care a facut parte din corpul de control comercial (exact la sectorul 2) timp de mai bine de 10 ani.
In concluzie, cu toate ca nu exista fundamentul legal, pentru a permite Consiliilor Locale sa adopte asemenea hotarari, aceste hotarari au fost date. Este rusinos.
Oricum clientii cabinetului sotiei mele au atacat in instanta sanctiunile aplicate de catre Primaria Sectorului 3, prin care au fost invocate exact lipsa unor asemenea autorizatii. O sa vedem ce solutii vor da instantele.
P.S. Doresc sa va dau un exemplu concret, respectiv expunerea de motive a Guvernului Romaniei, in adoptarea OUG nr. 44/2008, referitor la modul in care se lucreaza in Primarii....
"Având în vedere că Legea nr. 300/2004 privind autorizarea persoanelor fizice şi a asociaţiilor familiale care desfăşoară activităţi economice în mod independent, cu modificările şi completările ulterioare, a condus la disfuncţionalităţi în activitatea de autorizare, prevederile sale fiind interpretate în mod diferit de autorităţile publice locale desemnate cu aplicarea lor, paşii care trebuie parcurşi de către solicitanţi diferind de la o primărie la alta, luând în considerare că Legea nr. 300/2004, cu modificările şi completările ulterioare, prevede obligativitatea parcurgerii unei proceduri de înregistrare în registrul comerţului, în procedura emiterii autorizaţiei de către autorităţile publice locale, prezentul act normativ conduce la reducerea birocraţiei, combaterea corupţiei şi la scurtarea termenelor de eliberare a autorizaţiilor, întrucât cuprinde dispoziţii care conduc la simplificarea procesului de autorizare şi înregistrare a celor care doresc să desfăşoare o activitate economică în una dintre cele mai simple forme ale acesteia, fiind stabilite criterii care nu lasă loc interpretării arbitrare şi fiind mutată procedura de autorizare şi înregistrare în întregime la registrul comerţului, ceea ce scurtează etapele pe care trebuie să le parcurgă un solicitant şi vine în întâmpinarea acestuia cu personal calificat şi cu o procedură care deja şi-a dovedit eficienţa în cazul societăţilor comerciale.
Deci, aceste forme de autorizare stabilite de catre Primarii, fiecare cu aberatiile ei, sunt mai mult decat suspecte, birocratice, etc., in acceptiunea GUVERNULUI ROMANIEI.
Nu uitati : Legea nr. 359/2004 se numeste "privind simplificarea formalităţilor la înregistrarea în registrul comerţului a persoanelor fizice, asociaţiilor familiale şi persoanelor juridice, înregistrarea fiscală a acestora, precum şi la autorizarea funcţionării persoanelor juridice"