avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 595 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... daca lucrez ca pensionar ,este un handicap.
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

daca lucrez ca pensionar ,este un handicap.

Vreau sa stiu daca este legal pentru un patron,sa faca marire de salariu pentru toti angajatii sai an afara de cei doi pensionar care lucreaza la el,fara vreo schimbare an munca prestata de ei.La reangajare deja a taiat de la noi cate 100 de ron.Ce pot sa fac si daca este ilegal cea ce a facut cui sa ma adresez.
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 07:36, 25 Septembrie 2015
Puteti sa va adresati CNCD - Consiliul National pentru Combaterea Discriminarii
[ link extern ] /

"C.C.J.E. a stabilit în jurisprudenţa sa un set de elemente ce trebuie verificate când se ridică o problemă ce ţine de principiul egalităţii:
(1) un tratament diferenţiat aplicat
(2) unor situaţii egale
(3) fără a exista o justificare obiectivă şi rezonabilă sau dacă
(4) nu există proporţionalitate între scopul urmărit şi mijloacele folosite pentru atingerea acestui scop.

Unul dintre principiile sistemului de salarizare este acela al egalităţii de tratament în stabilirea salariului, consacrat de art. 41 alin. (4) din Constituţia României şi de art. 6 alin. (3) din Codul muncii.

Acest principiu de ordine publică: „la muncă egală sau de valoare egală, salariu egal” exclude orice discriminare în materia stabilirii sau modificării salariilor. Dacă felul muncii este acelaşi, dacă cerinţele şi condiţiile de muncă sunt aceleaşi, dacă munca este egală sau de valoare egală, diferenţierile de salarizare nu se justifică".
(Curtea de Apel Iaşi, decizia nr. 714 din 12 iunie 2009, [ link extern ] /)

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură