buna ziua , sunt salariat la o firma privata .
- am un salariu realizat de 1324
-tichete de masa / stimulente 159.97
- salariu brut realizat 1484
-dupa ce mi se opresc c.a.s, somaj,sanatate, am o deducere personala de 190RON
- venit net 1265
- impozit pe salariu 172
-salariu net 1093
-avansul este de 400
-retineri 0
- restul de plata(lichidare) 533
- ce se intampla cu cei 160 RON care nu ies la calcul ?
daca sunt bonurile firma mai are dreptul sa imi opreasca bonurile atunci cand sunt in concediul de 21 zile care trebuie sa il am anual?
Normele de aplicare a Legii nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa :
Art. 10
Angajatorii nu pot acorda mai mult de un tichet de masa pentru fiecare zi lucratoare din luna pentru care se efectueaza distribuirea/transferul valorii nominale a tichetelor de masa, dupa caz. In sensul prezentelor norme, nu se considera zile lucrate perioadele in care salariatii: a) isi efectueaza concediul de odihna, potrivit Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicta, cu modificarile si completarile ulterioare, potrivit Hotararii Guvernului nr. 250/1992 privind concediul de odihna si alte concedii ale salariatilor din administratia publica, din regiile autonome cu specific deosebit si din unitatile bugetare, republicata, cu modificarile ulterioare, si respectiv, potrivit contractelor colective de munca;
b) beneficiaza de zile libere platite, in cazul unor evenimente familiale deosebite, potrivit prevederilor Legii nr. 53/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv ale Ordonantei Guvernului nr. 6/2007 privind unele masuri de reglementare a drepturilor salariale si a altor drepturi ale functionarilor publici pana la intrarea in vigoare a legii privind sistemul unitar de salarizare si alte drepturi ale functionarilor publici, precum si cresterile salariale care se acorda functionarilor publici in anul 2007, aprobata cu modificari prin Legea nr. 232/2007, cu modificarile ulterioare, precum si de zile festive si de sarbatoare legale sau de alte zile libere acordate conform Hotararii Guvernului nr. 250/1992, republicata, cu modificarile ulterioare, si, respectiv, contractelor colective de munca;
c) potrivit dispozitiilor legale, sunt delegati sau detasati in afara localitatii in care isi au locul permanent de munca si primesc indemnizatie zilnica sau lunara de delegare ori de detasare;
d) se afla in concediu pentru incapacitate temporara de munca, sunt absenti de la locul de munca ori se afla in alte situatii stabilite de angajator impreuna cu organizatiile sindicale ori, dupa caz, cu reprezentantii salariatilor.
Prin urmare, pe durata CO nu se acorda tichete de masa.
Salariu realizat = 1,324
Venit Brut = 1,324
CAS = 1324 x 10,5% = 139
Somaj = 1324 x 0,5% = 7
CASS = 1324 x 5,5% = 73
Venit Net = 1324 - 139 - 7 - 73 = 1,105
Deducere personala = 190
Tichete de masa 17 x 9,41 = 160
Venit baza calcul impozit = 1105 - 190 + 160 = 1,075
Impozit = 1075 x 16% = 172
Salariu net lunar = 1105 - 172 = 933 (400 avans si 533 lichidare)
Dupa cum vedeti din calcule, valoarea tichelelor de masa se aduna doar la baza de calcul a impozitului, nu intra la calculul contributiilor obligatorii.
o intrebare imi cer scuze ca nu am precizat : as putea face o cere prin care sa nu mi mai treaca CNP pe bonurile de masa ? mie firma mi a dat CNP ul si ei il trec pe fiecare bon fara sa imi ceara acordul se poate asa ceva?
Normele de aplicare a Legii nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa,:
Art. 22
(1) Imprimatul reprezentand tichetul de masa pe suport hartie emis de unitatea emitenta trebuie sa contina urmatoarele elemente obligatorii:
a) seria numerica intr-o ordine crescatoare, corespunzatoare numarului de tichete de masa comandat de catre angajator in baza contractului de achizitionare a tichetelor de masa;
b) date care definesc angajatorul:
- denumirea si sediul;
- numarul de inmatriculare la oficiul registrului comertului;
- codul fiscal;
c) valoarea nominala a tichetului de masa, in cifre si in litere, care este inscrisa de angajator in comanda ferma transmisa unitatii emitente;
d) perioada de valabilitate a tichetului de masa; e) numele si prenumele, precum si codul numeric personal al salariatului indreptatit sa utilizeze tichetul de masa;
f) interdictia de a fi utilizat pentru achizitionarea de produse nealimentare, inclusiv tigari si produse alcoolice, precum si alte interdictii stabilite prin contractul incheiat intre angajator si unitatea emitenta;
g) denumirea si sediul unitatii emitente;
h) spatiul destinat inscrierii datei si aplicarii stampilei unitatii de alimentatie publica la care salariatul a utilizat tichetul de masa.
....
deci sa inteleg ca daca plastific un bon il pot folosi ca : act de identitate da ii mai adaug si o poza si asta e . nu mi se pare corect cum se joaca cu informatiile porsonale