1. Art.32 din OUG 158/2005
(1) În cazul în care, potrivit legii, angajatorul îşi suspendă temporar activitatea sau activitatea acestuia încetează prin divizare ori fuziune, dizolvare, reorganizare, lichidare, reorganizare judiciară, lichidare judiciară, faliment sau prin orice altă modalitate prevăzută de lege, drepturile prevăzute la art. 2 alin. (1), care s-au născut anterior ivirii acestor situaţii, se achită din bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate de către casele de asigurări de sănătate unde medicul de familie al asiguratului are încheiată convenţie.
(2) Prevederile alin. (1) se aplică şi în situaţia în care a expirat termenul pentru care a fost încheiat contractul individual de muncă, contractul de administrare ori de management, a expirat termenul pentru care a fost exercitată funcţia publică ori a expirat mandatul în baza căruia a desfăşurat activitate în funcţii elective sau în funcţii numite în cadrul autorităţii executive, legislative ori judecătoreşti.
2. Normele de aplicare a OUG 158/2005:
Art. 62. - În cazul în care, potrivit legii, angajatorul îşi suspendã temporar activitatea sau activitatea acestuia înceteazã prin: divizare ori fuziune, dizolvare, reorganizare, lichidare, reorganizare judiciarã, lichidare judiciarã, faliment sau prin orice altã modalitate prevãzutã de lege, drepturile prevãzute la art. 2 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 158/2005, care s-au nãscut anterior ivirii acestor situaţii, se achitã din bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate de cãtre casele de asigurãri de sãnãtate.
Art. 63. - Prevederile art. 62 se aplicã şi în situaţia în care a expirat termenul pentru care a fost încheiat contractul individual de muncã, contractul de administrare ori de management, a expirat termenul pentru care a fost exercitatã funcţia publicã ori a expirat mandatul în baza cãruia a desfãşurat activitate în funcţii elective sau în funcţii numite în cadrul autoritãţii executive, legislative ori judecãtoreşti.
3. Documente necesare pentru solicitarea platii concediilor de catre CAS, dupa caz:
- cerere tip (Anexa 9) - 2 exemplare / concediu medical
- copie dupa contractul de munca pe perioada determinata
- copie dupa decizia de incetare a activitatii
- adeverinta de venit cu venitul brut si numarul de zile lucratoare pentru sase luni anterioare concediului medical initial si pana la incetarea activitatii
- copie dupa ultimul concediu medical platit de catre angajator (vizat la Platitor, completat la Platitor si cu stampila "Conform cu originalul")
- in cazul in care angajatorul plateste doar o parte din concediul medical (pana la incetarea activitatii) si restul urmeaza a fi platit de catre CASMB, copie dupa certificatul medical, nevizat la Platitor, necompletat la Platitor si cu viza "Conform cu originalul"
- copie extras cont (daca se vrea plata concediului medical intr-un cont, altfel banii se ridica de la casierie CAS).