As dori cateva informatii privitoare la confidentialitatea din cadrul unui proces de recrutare .
X se prezinta la un interviu, la o companie de renume, X fiind angajat in acelasi timp la o alta companie de renume de unde nu vrea neaparat sa plece, insa "isi incearca si el norocul" pt un salariu mai bun si oportunitati noi. Dupa ce se termina procesul de recrutare si chiar inainte sa primeasca un raspuns(favorabil sau nu), X afla de la actualii colegi de munca ca acestia stiu de interviul lui la cealalta companie, desi el nu a spus nimanui. Unul dintre colegi ii spune ca cineva de la HR de la cealalta companie, unde X a fost in interviuri, a scapat aceasta informatie la o ruda/prieten din cadrul companiei unde lucreaza X. Evident ca X este pus intr-o ipostaza aiurea, intrucat nu doreste sa transmita angajatorului faptul ca doreste sa plece, mai mult decat atat e luat prin surprindere.
Se presupune ca interviurile ar trebui sa fie confidentiale de ambele parti, si mai ales pt candidatii ce au un loc de munca. Intrebarea este, dpdvd legal se poate face ceva(avand in vedere potentialele prejudicii morale si materiale), sau ramane doar o frustrare si o evitare pe termen nelimitat a companiei cu astfel de scurgeri de informatii?
Exista un principiu de drept "nimanui nu-i este ingaduit sa se prevaleze de propria incorectitudine sau imoralitate pentru apararea unui drept"..... Este putin probabil ca X sa obtina ceva din aceasta speta dar cu siguranta daca nu a fost respectate anumite aspcete ce tin de confidentialitatea unor date personale si se poate face dovada persoana responsabila cu interviul risca sanctiuni.