Presedintele asociatiei de proprietari din blocul meu umbla la vanele de termoficare si inchide caldura la caloriferele din anumite camere. Eu acum, de exemplu, intr-un apartament de 3 camere, am caldura doar intr-un dormitor. Problema este ca face acest lucru, selectiv, doar la scara unde locuieste el si (din nefericire) si eu. Locuim intr-un bloc de patru etaje, el sta la parter si are doar 2 camere asa ca a lasat caldura doar la dormitorul unde locuieste el. Teoretic, am fi afectati in ca 4 apartamente de pe coloana, dar cel de la et. 4 este debransat, cel de la 3 sta la copii, mai raman doar eu si cu inca 2 batrane afectati. Am fost la el anul trecut, cand a mai facut acest lucru, a dat drumul o zi doua, apoi iar a inchis, spunanad ca este vremea calda. Este un tip foarte certaret si nu o scot la capat cu el.Intrebarea este ce pot face? Sa chem politia? Nu are acceptul asociatiei sa inchida caloriferele selectiv si sa sufere doar o parte din locatari. Sa ma duc la primarie, unde dureaza o luna pana primesc raspuns?
ORDIN nr. 483 din 29 septembrie 2008
privind aprobarea Contractului-cadru de furnizare a energiei termice
EMITENT:
AUTORITATEA NAŢIONALĂ DE REGLEMENTARE PENTRU SERVICIILE
COMUNITARE DE UTILITĂŢI PUBLICE
PUBLICAT ÎN:
MONITORUL OFICIAL nr. 735 din 30 octombrie 2008
Data intrarii in vigoare : 30/10/2008
Drepturile şi obligaţiile utilizatorului
Art. 8. - Utilizatorul are următoarele drepturi:
1. să utilizeze liber şi nediscriminatoriu serviciul public de
alimentare cu energie termică în condiţiile prevăzute în prezentul
contract;
2. să conteste facturile când constată diferenţe între consumul
facturat şi înregistrat de contorul de branşament, în cazul facturării
unor servicii neefectuate, sau când constată încălcarea prevederilor
contractuale;
3. să beneficieze de reducerea valorii facturii astfel:
a) cu contravaloarea cantităţii de căldură din apa caldă de consum
nelivrată, în cazul în care temperatura medie a acesteia, din luna de
facturare, este mai mică de 50°C. Furnizorul are obligaţia să comunice
utilizatorului, la cererea acestuia, temperatura medie lunară a apei
reci intrate în staţia termică;
b) cu contravaloarea energiei termice nelivrate pe perioada în
care s-a depăşit limita de timp comunicată pentru oprirea furnizării
energiei termice sau în cazul prelungirii timpului de intervenţie
conform prevederilor art. 6 pct. 14;
4. să primească răspuns, în termen de maximum 30 de zile
calendaristice, la sesizările adresate furnizorului cu privire la
neîndeplinirea unor obligaţii contractuale;
5. să racordeze, în condiţiile legii şi cu acordul scris al
furnizorului, alţi consumatori pentru alimentarea acestora cu energie
termică;
6. să solicite furnizorului remedierea defecţiunilor şi
deranjamentelor survenite la instalaţiile de distribuţie sau la
branşament;
7. să solicite în scris verificarea contoarelor instalate pe
branşamentul propriu, defecte sau suspecte de înregistrări eronate, în
condiţiile art. 7 pct. 14;
8. să renunţe, în condiţiile legii, la serviciile contractate;
9. să se adreseze, individual sau colectiv, autorităţilor
administraţiei publice locale sau centrale ori instanţelor
judecătoreşti, în vederea prevenirii sau reparării unui prejudiciu
direct sau indirect.
si art 13 din legea 230/2007
proprietarul este obligat sa mentina proprietatea sa individuala, apartament sau spatiu cu alta destinatie decat aceea de locuinta, in stare buna, pe propria cheltuiala. Niciun proprietar nu poate incalca, afecta sau prejudicia dreptul de proprietate comuna sau individuala a celorlalti proprietari din condominiu.
si
Art. 18
In cazurile in care, in cladirile de locuinte, unul dintre proprietari sau chiriasi impiedica, cu buna-stiinta si sub orice forma, folosirea normala a cladirii de locuit, creand prejudicii celorlalti proprietari sau chiriasi, dupa caz, proprietarii sau reprezentantul legal al acestora pot solicita instantei sa hotarasca masurile pentru folosirea normala a cladirii, precum si plata daunelor.
@Valmon,
Discutati si cu ceilati vecini sa-l abordeze pe presedinte cu aceasta problema. Faceti o sesizare in scris ori daca aveti timp mergeti personal la serviciul asociatii de proprietari din primarie. Explicati ceea ce se intampla si soliciati-le ajutorul.
Chiar daca va temeti ca raspunsul poate dura o luna, important este sa sesizati. Poate se rezolav mai repede daca sesizati, dar daca nu sesizati nu aveti sanse sa se rezolve vreodata.
Am facut cum m-ati sfatuit. Am fost la usa lui, mi-a zis ca i-a intrebat pe vecini si au fost de acord sa intrerupa caldura pe scara. S-a dovedit ca mintea, nimeni nu fusese intrebat. Am inceput sa bat la usile tuturor vecinilor care mi-au spus ca vor caldura. Ei isi inchipuiau ca Radet-ul a intrerupt caldura, banuiesc ca se autoamageau, neavand chef de cearta cu presedintele. Am fost inapoi la presedinte si alta cearta etc. Pana la urma a dat drumul la caldura. Data viitoare ma duc cu un vecin la subsol si dam noi drumul la vane. Deacomdata situatie rezolvata, multumesc pentru sfaturi.