Nu exista dispozitie in vigoare care sa prevada obligativitatea luarii deciziilor necesare bunei administrari tehnice si contabile a asociatiei de proprietari numai prin sedinta
Legiutorul a dispus ca reprezentantii asociaiei de proprietari,comitetul executiv,in temeiul disp HG nr 1588/2007
Art. 17. — (1) Comitetul executiv al asociatiei de proprietari are urmatoarele atributii:
a) duce Ia indeplinire hotararile adunarii generale si urmareste respectarea prevederilor legale, a statutului
si a acordului de asociere ale asociatiei de proprietari;
b) emite, daca este cazul, decizii scrise privind regulile pentru ducerea Ia indeplinire a hotararilor adunarilor generale si pentru respectarea prevederilor legale, a statutului si a acordului de asociere, precum si alte decizii ce privesc activitatea asociatiei de proprietari;
c) intocmeste proiectul bugetului de venituri si cheltuieli si pregateste desfasurarea adunarilor generale;
d) reglementeaza folosirea, intretinerea, repararea, inlocuirea si modificarea partilor proprietatii comune, inclusiv cu privire Ia consumurile aferente proprietatii comune, in conformitate cu actele normative in vigoare;
e) intocmeste sau propune planuni de masuni ai activitati, conform cu responsabiIitatile ce le revin, si urmareste realizarea Ior;
f) supravegheaza desfasurarea tuturor activitatilor din cadrul asociatiei de proprietari, in mod special situatia incasarilor si a pIatiIor lunare;
g) pentru realizarea scopului si a activitatiIor asociatiei de proprietari, angajeaza si demite personalul necesar, incheie si reziliaza contracte cu pensoane fizice/juridice;
h) isi asuma obligatii, in numele asociatiei de proprietari sau in numele proprietarilor membri ai asociatiei de proprietari, privind interesele legate de cladire;
i) initiaza sau apara in procese, in numele asociatiei de proprietari sau in numele proprietarilor membri ai asociaiei de proprietari, interesele legate de cladire;
j) stabiIeste sistemul pnopriu de penalizani al asociatiei de proprietari pentru restantele afisate pe lista de plata ce privesc cheltuielile asociatiei de proprietari, conform prevedenilor legale;
k) avizeaza documentele asociatiei de proprietari;
I) asigura completanea Ia zi a cartii tehnice a constructiei;
m) asiguna urmarirea comportarii in timp a constructiei, pe toata durata de existenta a acesteia;
n) gestioneaza situatiiIe exceptionaIe si de criza;
o) exercita alte atributii care i-au fost conferite prin hotararile adunarii generale;
p) aproba lunar lista cu cotele de contributie Ia plata cheltuielilor asociatiei de proprietari, conform hotararii adunarii generale;
Referitor la conditiile de executie si la garantia lucrarii,in temeiul disp L nr 230/2007
Art. 10 Proprietarii au dreptul să cunoască toate aspectele ce tin de activitatea asociatiei şi au
acces, la cerere, la orice document al acesteia.
Silicitati oficial presedintelui de asociatie sa clarifice aspectele care va suscita interesul
Este de regretat aspectul ca apreciati ca o interventie de intretinere si reparatie parte comuna de imobil poate fi apreciata drept "cumul de nereguli "
Intr-o asociatie de locatari/proprietari reprezentantii legali se pot confrunta cu o mutume de probleme,pentru solutionarea carora fie nu este nevoie de acordul proprietarilor,fie nu urgenta executiei nu permite timpul necesar convocarii de sedinte cu proprietarii