Buna seara,
Sotia este in CCC pana pe data de 02 noembrie 2015 (2 ani exact de la data nasterii copilului). Firma este in proces de faliment. De la 1 ian 2015 au dat si concedierile celorlalti angajati, nu mai are obiect de activitate.
In concluzie am fost sa ne interesam de acte pentru somaj la AJOFM. Am nimerit un domn care trebuia sa ii scoti vorba cu clestele din gura... A refuzat sa dea vreun detaliu legat despre cand trebuie incetat CIM inainte de terminarea CCC sau dupa terminarea CCC. A spus..veniti cu toate actele si discutam dupa asta.
Am sunat la ITM Buc, cta, in final cei de la Botosani au raspuns si ne-au comunicat telefonic ca incetarea contractului trebuia facuta de cand s-au incetat si celelalte contracte de munca.
Am vorbit cu angajatorul care ne-a spus ca normal nu e voie sa inceteze suspendarea CIM si CIM inainte de terminarea CCC. Dar i-am spus ce ne-au transmis cei de la ITM BT si s-a actionat in consecinta:
s-a facut incetarea suspendarii CIM si apoi incetarea CIM cu data de 19.oct.2015, s-au operat si in REVISAL modificarile.
Am mers la AJOFM la aceeasi persoana care nu ne-a dat detalii despre cum ar trebui sa fie actele intocmite corect si bineinteles ca doreste sa ii ducem actele cu data de 03 nov. 2015 inclusiv extras din revisal.
Angajatorul a incercat sa rectifice eroarea in REVISAL si nu poate modifica in nici un fel INCETAREA SUSPENDARII CIM dar INCETAREA CIM poate fi modificata! Din ce am gasit exista HG 500/2011 art. 4 alin (3) "Orice corecţie a erorilor survenite în completarea registrului se face la data la care
angajatorul a luat cunoştinţă de acestea."
din ce am inteles de la AJOFM avem 10 zile de la data incetarii contractului sa depunem dosarul.
Cum se poate modifica incetarea suspendarii? Cum trebuie procedat in cazul de fata? Cei de la ITM BT cand am intrebat cum este corect, prima data ne-au spus varianta de mai sus, i-am contactat din nou dupa ce am aflat de la AJOFM ca nu e corect si au spus ca e vina angajatorului, ceea ce nu este asa.
Va multumim frumos, este foarte important pentru noi sa intre in somaj pentru ca sotia este insarcinata a 2 a oara in 5 luni, avem nevoie de continuitate pentru CCC2. Multumim!
Inainte de toate, va adresati AJOFM in vederea inregistrarii in termenul de 10 zile cu urmatoarele acte:Carte identitate,adeverinta medicala cu precizarea ca este "apta de munca", act de studii, adeverinta de la Circa Financiara si ce acte mai aveti. Importanta e inregistrarea ca persoana aflata in cautarea unui loc de munca(somer neindemnizat) in cele 10 zile , apoi dosarul se completeaza in cel mai scurt timp posibil si se transforma in dosar de somer indemnizat cu data la care a fost inregistrat. S-ar putea sa intampinati dificultati , sa nu va primeasca dosarul incomplet. Daca intampinati astfel de probleme, mrgeti cu dosarul in secretariat si luati un numar de inregistrare.
Va urez succes si multa rabdare!!!!!!!!!!!:
Potrivit art.3 din HG nr.500/2011 privind registrul general de evidenta a salariatilor, modificata si completata, angajatorul este raspunzator pentru inregistrarea, in Registrul general de evidenta a salariatilor in format electronic, a datelor corecte si complete, referitoare la salariatii sai si la contractele acestora..
In acest sens, inspectoratele teritoriale de munca nu pot efectua modificari sau corectii in registrele transmise de angajatori si implicit in baza de date, singurii care pot opera fiind conform legii reprezentantii angajatorului, respective persoanele desemnate prin decizie scrisa de catre acesta.
Referitor la anularea datei de incetare a suspendarii unui contract individual de munca, va pot spune ca aplicatia Revisal afiseaza in mod automat, in momentul in care se acceseaza meniul de incetare a suspendarii un mesaj de avertizare : Atentie! In versiunea curenta, ulterior incetarii acestei suspendari, informatiile aferente suspendarii nu vor mai putea fi modificate sau corectate.
Urmare celor de mai sus, solutia tehnica pusa la dispozitia angajatorilor nu permite corectarea elementelor privind o suspendare incetata. In aceste conditii, angajatorul poate elibera salariatului (conf. art.8 alin.3 din HG nr.500/2011, modificata si completata), la cererea acestuia, documente care sa ateste situatia reala a activitatii desfasurate de acesta pe durata executarii contractului.
Multumesc frumos pentru raspuns,voi verifica si la AJOFM ce se poate face in aceasta situatie.
In mod normal cei care programeaza aplicatia Revisal ar trebui sa fie raspunzatori in fata legii deoarece cum am spus si mai sus, legea permite corectarea erorilor: HG 500/2011 art. 4 alin (3). In acelasi timp, raspunzatori in fata legii trebuie sa fie si functionarii statului care dau informatii eronate, neconforme cu legislatia (cei de la ITM) sau care nu ofera informatii complete (AJOFM) din cauza carora se produc aceste erori.
Asta ar trebui sa fie realitatea.