In cazul in care Romania a acceptat fara rezerve textul unui standard NATO(in 2005 sau 2006, dupa consulatrea tuturor institutiilor competente) ce trebuie implementat la nivel national (termen maxim 2010) printr-un act normativ specific (in cazul de fata va fi elaborat un manual), iar ulterior s-a constatat, de catre anumite structuri specializate in domeniul de reglementare a standardului respectiv, ca anumite prevederi ale publicatiei NATO nu pot fi armonizate cu prevederile legislatiei nationale. Ce se mai poate face acum in aceasta situatie? Mai avem posibilitatea de a revedea pozitia nationala si aceste prevederi sa se constituie in rezerve nationale? Problema se pune la nivel destul de inalt mai ales ca este vorba de relatiile pe care le avem pe plan international, si in special cu statele membre NATO. In acest sens ma gandesc ca nu ar fi benefica pentru imaginea noastra o astfel de decizie, dar nu stiu care ar fi baza legala pentru a motiva aceasta afirmatie (definirea acceptarii fara rezerve, momentul cand are loc aceasta si consecintele ei). Exista vreun principiu de drept international public sau de drept international umanitar care este incalcat de catre noi in cazul in care revenim cu propuneri de revizuire a pozitiei nationale? (mai ales ca acceptarea fara rezerve s-a facut acum 4 sau 5 ani in urma).
~ final discuție ~