avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1001 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Securitate şi Sănătate în ... Plan de evacuare cafenea
Discuție deschisă în Securitate şi Sănătate în Muncă (fost Protecţia Muncii)

Plan de evacuare cafenea

Buna seara,
detin o cafenea mica(sub 50mp spatiul destinat vanzarii si sub 50 de locuri) impartita in doua incaperi intr-un spatiu inchiriat intr-o casa. As dori sa stiu daca am nevoie de schita sau planul de evacuare in caz de incendiu si de asemenea, daca esti obligatoriu semnul luminos EXIT/IESIRE in conditiile in care spatiul este asa cum l-am descris mai sus. Multumesc.
Cel mai recent răspuns: POPA GHEORGHE , Specialist in domeniul Securitatii si Sanatatii in Munca 16:12, 17 Noiembrie 2015
Exact asta am facut. Multumesc ptr raspunsuri. O zi buna.
Buna seara din nou.
Revin cu precizari de la firma de psi-ssm contractata: in urma discutiilor purtate mi s-au comunicat urmatoarele aspecte:

"Ordin nr. 163/2007 pentru aprobarea Normelor generale de apărare împotriva incendiilor
Art. 29. - (1) Planurile de evacuare a persoanelor în caz de incendiu cuprind elemente diferenţiate în funcţie de tipul şi destinaţia construcţiei şi de numărul persoanelor care se pot afla simultan în aceasta şi se întocmesc astfel:
a) pe nivel, dacă se află simultan mai mult de 30 de persoane;
b) pe încăperi, dacă în ele se află cel puţin 50 de persoane;
c) pentru încăperile destinate cazării, indiferent de numărul de locuri.

(2) Planurile de evacuare se afişează pe fiecare nivel, pe căile de acces şi în locurile vizibile, astfel încât să poată fi cunoscute de către toate persoanele, iar în încăperi, pe partea interioară a uşilor. "
=> de unde s-a dedus ca nu trebuie intocmit un plan de evacuare! Sau cel putin asta a fost rationamentul lor. Referitor la necesitatea de a semnaliza luminos iesirea mi s-a spus ca reglementarile normativului i7/2011 lamuresc perfect situatia. Asadar :
"7.23.7. Instalatii electrice pentru iluminatul de securitate pentru evacuare
7.23.7.1. Instalatii electrice pentru iluminatul de securitate pentru evacuare trebuie prevazute în :
- cladirile civile si încaperile cu mai mult de 50 de persoane ;
- încaperile amplasate la nivelurile supraterane ca suprafata mai mare de 300 m2, indiferent
de numarul de persoane ;
- încaperile amplasate la nivelurile subterane cu suprafata mai mare de 100 m2, indiferent de
numarul de persoane ;
- parcajele subterane si supraterane închise;
- toaletele cu suprafata mai mare de 8 m2 si cele destinate persoanelor cu dizabilitati;
- spatiile de productie cu mai mult de 20 de persoane sau atunci când distanta dintre usa de
evacuare si punctul de lucru cel mai departat depaseste 30 m."

gigipopa a scris:

Pentru a va edifica cui dati niste bani, solicitati respectivilor sa va arate articolul din lege care mentioneaza ca in incinte/ localuri/ cafenele/ baruri, etc., sub 50 de locuri nu trebuie respectate reglementarile psi-su, respectiv ssm.

Raspunsul meu se refera la discutia deschisa de dvs. privind inchirierea unui spatiu dintr-o locatie. Proprietarul locatiei, daca inchiriaza spatii trebuie sa detina aviz/ autorizatie psi-su (nu le poate obtine fara plan de evacuare intocmit/ afisat) pentru intreaga locatie.
Dvs. ca si chirias va raportati la acest plan, prin incaperile pe care le-ati inchiriat (acestea obligatoriu trebuie sa fie avute in vedere).
Cand se analizeaza numarul de persoane din cafenea/ din cele 2 camere inchiriate de dvs. trebuie sa se aiba in vedere si eventuale persoane prezente in spatiile celelalte din cadrul locatiei.
In alta ordine de idei, cum puteti justifica in fata unui inspector ISU aflat in control ca in locatie se afla 55 de persoane desi la dvs. in cele 2 camere sunt 48 de persoane ?
Daca locatia indeplineste conditiile precizate in Ordinul MAI nr.163/ 2007 este nevoie inclusiv de iluminat de siguranta.
Trebuie sa cunoasteti ca ulterior tragediei de la clubul Colectiv, a fost modificata si completata Legea nr.307/ 2006 prin OUG nr. 52/ 2015. Cu siguranta se vor modifica si completa cat de curand si Normele generale de aparare impotriva incendiilor.
La nivelul locatiei (cu spatii de inchiriat/ inchiriate) trebuie sa existe plan de evacuare si iluminat de siguranta, inclusiv semnalizarea optica a iesirilor de urgenta.
gigipopa a scris:

Raspunsul meu se refera la discutia deschisa de dvs. privind inchirierea unui spatiu dintr-o locatie. Proprietarul locatiei, daca inchiriaza spatii trebuie sa detina aviz/ autorizatie psi-su (nu le poate obtine fara plan de evacuare intocmit/ afisat) pentru intreaga locatie.

Devine din ce in ce mai dificil de inteles ptr mine. Proprietarul de la care eu am inchiriat cele 2 camere NU este si proprietarul cladirii, este doar proprietarul spatiului meu! In cladire mai sunt 2 alte spatii comerciale care apartin altor proprietari. In aceste conditii, cine si ce obligatiii are in legatura cu normele psi?

[/quot
]Daca locatia indeplineste conditiile precizate in Ordinul MAI nr.163/ 2007 este nevoie inclusiv de iluminat de siguranta.


La ce conditii anume va referiti cand spuneti asta? Ieri am citat in sprijinul afirmatiilor"mele" din exact aceasta lege care NU ma obliga, avand sub 50 de persoane, sa am iluminat de siguranta! E putin confuz si alambicat...cum de altfel e toata legislatia din Romania.

Asadar, as concluziona intreband din nou: EU, in calitate de chirias al unui spatiu inchiriat cu destinatie de cafenea, avand o suprafata de sub 50mp si 40 de locuri, spatiu aflat intr-o cladire cu mai multi proprietari, ce anume trebuie sa indeplinesc ca sa fiu intr-o perfecta stare de legalitate? Ma refer aici la extinctoare(am 2 desi legea prevede 1 din cate am citit zilele astea), plan de evacuare(?), iluminat de siguranta(?), semnalizare optica a iesirii de siguranta(?). V-as ruga ca, in limita timpului disponibil si a interesului generat de aceasta discutie, sa-mi raspundeti clar si punctual la fiecare intrebare. Va multumesc anticipat. O seara frumoasa.


Ultima modificare: Vineri, 13 Noiembrie 2015
iannis75, utilizator
Raspunsul meu este foarte clar, daca il veti citi cu atentie.
Dvs. va referiti doar la cele 2 camere pe care le-ati inchiriat, iar toata analiza se face numai la nivelul locatiei, neputandu-se face o departajare.
Partile de plan de evacuare/ instalatii de iluminat de siguranta si semnalizare optica a cailor de evacuare ale celor 2 camere pe care le-ati inchiriat sunt parte integrata a celor (unice de altfel) ale locatiei in ansamblu.
Am motivat in mesajul anterior de ce se analizeaza astfel locatia.
Din aproape in aproape, repsonsabilitatea obtinerii avizului/ autorizatiei ISU revine proprietarului intregii locatii, nu celor care inchiriaza/ subinchiriaza.
In urma controlului ISU-psi puteti afla daca dotarile pe care le aveti dvs. sunt suficiente sau nu. Dupa parerea mea, fara sa vad locatia si documentele pe care le detineti, nu sunteti acoperit in fata legii. Motivul l-am explicat deja - dvs. insistati pe cele 2 camere si eu va scriu despre intreaga locatie, asa cum este normal dpvd legal.
De regula, aceste dotari se fac prin proiect, acesta tinand cont de normative PSI in vigoare. Proiectul are regim de avizare dpvd psi-su.
Nu cunosc firma cu care aveti contract de prestari servicii psi-su/ nici nu ma intereseaza. Eu va scriu doar, asa cum vad eu situatia, dpvd legal, pentru a nu va trezi intr-o situatie neplacuta, chiar daca dvs. vi se pare corecta pozitia firmei prestatoare de servicii.
Ultima modificare: Sâmbătă, 14 Noiembrie 2015
POPA GHEORGHE, Specialist in domeniul Securitatii si Sanatatii in Munca

Alte discuții în legătură

Cine este responsabil cu su intr-o locatie inchiriata? larisalaly larisalaly O societate comerciala(cu 45 de salariati) isi desfasoara activitatea intr-o cladire inchiriata de la alta societate-proprietar al cladirii, Cine trebuie sa ... (vezi toată discuția)
Aviz isu cristian A. cristian A. Buna ziua. Am inchiriat un spatiu de 30mp pentru un cabinet de intretinere corporala , intr-o cladire p+2,in care cladire,la parter,exista un magazin care ... (vezi toată discuția)
Aviz isu zigo66 zigo66 Buna ziua, am inchiriat un spatiu intr-o cladire a cooperativei de consum si cand am fost sa obtin autorizatie de la ISU mi-au fost solicitate, avizele ISU ... (vezi toată discuția)