avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 522 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Securitate şi Sănătate în ... Plan de evacuare cafenea
Discuție deschisă în Securitate şi Sănătate în Muncă (fost Protecţia Muncii)

Plan de evacuare cafenea

Buna seara,
detin o cafenea mica(sub 50mp spatiul destinat vanzarii si sub 50 de locuri) impartita in doua incaperi intr-un spatiu inchiriat intr-o casa. As dori sa stiu daca am nevoie de schita sau planul de evacuare in caz de incendiu si de asemenea, daca esti obligatoriu semnul luminos EXIT/IESIRE in conditiile in care spatiul este asa cum l-am descris mai sus. Multumesc.
Cel mai recent răspuns: POPA GHEORGHE , Specialist in domeniul Securitatii si Sanatatii in Munca 16:12, 17 Noiembrie 2015
Multumesc de raspuns. Inteleg punctul d-voastra de vedere dar tot as mai indrazni doua intrebari. Spuneti la un moment dat ca "In urma controlului ISU-psi puteti afla daca dotarile pe care le aveti dvs. sunt suficiente sau nu." Asta inseamna cumva ca cei ce vor veni in inspectie ar trebui sa ma avizeze asupra a ceea ce am de facut ca sa intru in legalitate(presupunand ca nu sunt) si ca abia apoi vor trece la masurile pecuniare? Si doi, pot face cumva vreo adresa catre ISU??? in care sa cer sa fiu avizat/instiinatat asupra tuturor cerintelor obligatorii pe care le-as avea de indeplinit? Multumesc.
Legea nr.307/ 2007 cu modificarile si completarile ulterioare mentineaza:
-art.19 Administratorul sau conducătorul instituţiei, după caz, are următoarele obligaţii principale:
a) să stabilească, prin dispoziţii scrise, responsabilităţile şi modul de organizare pentru apărarea împotriva incendiilor în unitatea sa, să le actualizeze ori de câte ori apar modificări şi să le aducă la cunoştinţă salariaţilor, utilizatorilor şi oricăror persoane interesate;
b) să asigure identificarea şi evaluarea riscurilor de incendiu din unitatea sa şi să asigure corelarea măsurilor de apărare împotriva incendiilor cu natura şi nivelul riscurilor;
c) să solicite şi să obţină avizele şi autorizaţiile de securitate la incendiu, prevăzute de lege, şi să asigure respectarea condiţiilor care au stat la baza eliberării acestora; în cazul anulării avizelor ori a autorizaţiilor, să dispună imediat sistarea lucrărilor de construcţii sau oprirea funcţionării ori utilizării construcţiilor sau amenajărilor respective;
Se observa la lit.c) ca aveti obligatia, ca angajator, sa solicitati si sa obtineti avizele si autorizatiile prevazute de lege.
Am mentionat lit.a) si lit.b) din lege, in ideea ca pentru a solicita avizul este bine sa aveti indeplinite aceste prevederi.
Nu am de unde sa stiu cum vor proceda inspectorii ISU veniti in control la dvs. Depinde foarte mult de ceea ce exista in teren.
Nu trebuie sa solicitati la ISU sa va comunice cerintele obligatorii. Dvs. trebuie sa cititi legislatia cu atentie si sa o respectati intocmai.
In privinta dotarilor, deja am mentionat ca acestea se fac in baza unui proiect, intocmit de catre o firma/ persoana autorizata de catre ISU si ca proiectul are regim de avizare dpvd al sigurantei la incendiu.
La o cafenea sunt multe aspecte care trebuie tratate intr-un proiect intocmit corect, cu respectarea legislatiei in vigoare (ventilatie, cai de evacuare, instalatii iluminat si iluminat de siguranta, materiale utilizate pentru antifonare, etc.).
Multumesc ptr raspunsurile d-voastra de-a lungul timpului. Ca o mica paranteza, daca am sta sa citim, fie chiar si pe fuga, minunata, stufoasa si intortocheata legislatie din Romania din toate ramurile tangentiale afacerilor noastre(respectiv, contabiliatate, ssm, psi, medicina muncii, dsv, dsp, ddd etc) atunci ptr ce oare mai platim servicii externalizate care sa ne asigure sprijinul necesar in tot acest proces?? Si cand ne-ar mai ramane si timp sa ne ocupam efectiv de afacerile noastre?? Ca de obicei, se adevereste zicala ca pana la D-zeu, ne omoara sfintii. Va salut cu respect, seara frumoasa.
Faceti o confuzie, nu este vorba de servicii externalizate, ci sa contractati prestari de servicii numai cu firme/ persoane fizice autorizate in conditiile legii.
Este alegerea angajatorilor sa se informeze (asa cum ar fi normal) asupra legislatiei existente atunci cand doreste sa incheie un contract de prestari servicii cu o firma/ persoana fizica autorizata pentru prestarea unumitor servicii, nu de altceva dar numai asa poate fi in cunostinta de cauza pe ce vor da banii. Necunoasterea legii nu poate fi o scuza in fata judecatorilor atunci cand se petrec tragedii.
Trebuie sa stiti ca si atunci cand incheiati contracte de prestari servicii cu firme/ persoane fizice autorizate, responsabilitatea in fata legii este tot a angajatorilor. Iata un exemplu: Legea ssm nr. 319/ 2006 cu modificarile si completarile ulterioare,
-art.6 (1) Angajatorul are obligaţia de a asigura securitatea şi sănătatea lucrătorilor în toate aspectele legate de muncă.
(2) În cazul în care un angajator apelează la servicii externe, acesta nu este exonerat de responsabilităţile sale în acest domeniu.
(3) Obligaţiile lucrătorilor în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă nu aduc atingere principiului responsabilităţii angajatorului.
Sunt destule surse de informare legislativa.
O sursa de informare bine pusa la punct, pe care v-o recomand, poate fi Superlege. ro daca veti cumpara un abonament. Prin abonament puteti beneficia de legislatie asa cum este publicata in MO (aprobata cu multi ani in urma si pana la zi), dar si de comentarii pertinente si ghid-uri pentru diferite domenii de activitate.
Citind in fiecare zi legislatia nou aparuta (va ia 10-15 minute) si la nevoie putand sa accesati legislatie mai veche, veti fi permanent la curent cu prevederile legale. Firmele prestatoare de servicii in diverse domenii (psi-su, ssm, mediu, sanitar, etc.) sunt cele care desfasoara activitatile zi de zi, ora de ora. Angajatorul este tinut permanent la curent de aceste firme asupra stadiului activitatilor, fiind insa in cunostinta de cauza cu ce prevede legea.
Am insistat putin pe aceste lamuriri, tocmai pentru a va prezenta realitatea.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Cine este responsabil cu su intr-o locatie inchiriata? larisalaly larisalaly O societate comerciala(cu 45 de salariati) isi desfasoara activitatea intr-o cladire inchiriata de la alta societate-proprietar al cladirii, Cine trebuie sa ... (vezi toată discuția)
Aviz isu cristian A. cristian A. Buna ziua. Am inchiriat un spatiu de 30mp pentru un cabinet de intretinere corporala , intr-o cladire p+2,in care cladire,la parter,exista un magazin care ... (vezi toată discuția)
Aviz isu zigo66 zigo66 Buna ziua, am inchiriat un spatiu intr-o cladire a cooperativei de consum si cand am fost sa obtin autorizatie de la ISU mi-au fost solicitate, avizele ISU ... (vezi toată discuția)