Un salariat are concediu medical toata luna in continuare. In declaratia 112 ANEXA 2 in sectiunea date de identificare a asiguratului in caseta ASIGURAT/NEASIGURAT pentru concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate salariatul se va declara 1 -este ASIGURAT sau 2 -nu este ASIGURAT. dar in caseta somaj?
Multumesc anticipat pentru raspuns
Caseta somaj se va completa cu ASIGURAT, intrucat angajatul este asigurat la somaj, chiar daca pe perioada concediului medical nu se plateste contributia la somaj.
ORDIN nr. 1.045 din 31 iulie 2012 pentru aprobarea modelului, conţinutului, modalităţii de depunere şi de gestionare a "Declaraţiei privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate"
C. Anexa nr. 1.2 "Anexa asigurat" la anexa nr. 1 la ordin
Se completează câte o anexă pentru fiecare asigurat pentru care există obligaţia declarării, conform legii.
Secţiunea "Date de identificare a asiguratului"
1. Caseta "CNP/NIF" - se completează codul numeric personal sau numărul de identificare fiscală, atribuit conform legii, înscriindu-se cifrele cu aliniere la dreapta.
2. Caseta "CNP/NIF anterior" - se completează codul numeric personal sau numărul de identificare fiscală anterior celui actual (din declaraţia anterioară), atribuit conform legii, înscriindu-se cifrele cu aliniere la dreapta (se completează numai în cazul declaraţiilor rectificative).
3. Caseta "Nume" şi caseta "Prenume" - se înscrie numele, respectiv prenumele asiguratului.
4. Caseta "Nume anterior" şi caseta "Prenume anterior" - se completează numai în cazul declaraţiilor rectificative - se înscrie numele, respectiv prenumele asiguratului, anterior celui actual (din declaraţia anterioară).
5. Caseta "Data angajare" - se completează numai pentru sistemul de asigurări sociale de sănătate - se înscrie data de la care asiguraţii încep activitatea dependentă la un angajator, respectiv data de la care începe relaţia de dependenţă dintre asigurat şi instituţia asimilată.
6. Caseta "Data plecare" - se completează numai pentru sistemul de asigurări sociale de sănătate - se înscrie data la care încetează activitatea asiguratului la un angajator, respectiv data la care încetează relaţia de dependenţă dintre asigurat şi instituţia asimilată angajatorului.
Caseta "Data angajare" şi caseta "Data plecare", după caz, se completează de fiecare dată când se întocmeşte declaraţia.
7. Caseta "Casa de asigurări de sănătate a asiguratului" - conţine codificarea casei de asigurări de sănătate la care sunt luaţi în evidenţă asiguraţii în funcţie de opţiunea acestora şi cu care s-a încheiat contractul de asigurări sociale de sănătate. Codificarea cuprinde două caractere; de exemplu: _B este CAS Municipiul Bucureşti, _A este AOPSNAJ, _T este CASMTCT. Pentru restul judeţelor prescurtarea este identică cu codificarea de la autoturisme.
8. Caseta "Asigurat/neasigurat pentru concedii şi indemnizaţii de asigurări sociale de sănătate" - se înscriu persoanele asigurate pentru care există obligaţia plăţii contribuţiei pentru concedii şi indemnizaţii în luna de raportare, potrivit legii, respectiv persoanele neasigurate pentru care nu există obligaţia plăţii contribuţiei pentru concedii şi indemnizaţii şi se completează astfel:
"1" - persoanele pentru care se plăteşte contribuţia (de exemplu, persoanele care au realizat venituri din salarii sau asimilate salariului în luna de raportare, în baza contractului individual de muncă sau în baza raportului de serviciu, precum şi din orice alte activităţi dependente etc.);
"2" - persoanele pentru care nu se plăteşte contribuţia (de exemplu, dacă îndeplinesc numai funcţia de cenzor sau dacă sunt cadre militare în activitate, poliţişti şi funcţionari publici cu statut special care îşi desfăşoară activitatea în ministerele şi instituţiile din sectorul de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională etc.). 9. Caseta "Asigurat în sistemul asigurărilor pentru şomaj" - se completează pentru a se evidenţia dacă persoana este asigurată obligatoriu în sistemul asigurărilor pentru şomaj, potrivit legii, în luna de raportare, astfel:
"1" - pentru persoanele asigurate obligatoriu în sistemul asigurărilor pentru şomaj, potrivit legii, în luna de raportare;
"2" - pentru persoanele care nu sunt asigurate obligatoriu în sistemul asigurărilor pentru şomaj, potrivit legii, în luna de raportare.
Multumesc de raspuns. deci pentru salariatii in concediu medical toata luna in caseta ASIGURAT/NEASIGURAT pentru concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate salariatul se va declara 1 -este ASIGURAT. Am inteles bine?