Ajutati-ma va rog si pe mine cu articole din lege care imi permit solicitarea inchiderii contului personal deschis la o banca comerciala din Romania. Mentionez ca acest cont este deschis din 2006, poprirea este instituita in acest an, mi-au intrat niste diferente salariale in cont si banca a retinut si virat catre poprire 1/2 din aceste sume in loc de 1/3. Am facut solicitarea de inchidere cont si banca m-a refuzat pe motivul ca nu se poate inchide un cont poprit.
Pentru acest cont se achita o taxa lunara.
O sa va anunt aici in legatura cu rezultatul. La prima solicitare pe care am trimis-o inainte de notificarea de la dvs, raspunsul bancii a fost fara nici o referire la situatia mea de fapt (cu exceptia utilizarii numelui meu) si fara sa imi spuna ce se intampla cu diferenta de la 1/2 la 1/3 retinuta abuziv:
Bxxx Cxxx Rxxx
InfoBxxx
Stimata Doamna xxx,
Va multumim pentru mesajul trimis. Ne cerem scuze pentru raspunsul intarziat.
Va informam ca instituirea popririi se realizeaza de catre institutia la care clientul persoana fizica sau juridica figureaza cu datorii de plata. Ca si proces, institutia respectiva informeaza bancile, prin emiterea adresei de poprire, de situatia clientului si solicita acestora instituirea popririlor. Aceasta procedura poate fi realizata fara somatie de plata, adica fara instiintarea si somarea debitorului in prealabil cu privire la obligatia de plata a acestuia fata de creditor.
Clientul nu este instiintat de unitatea Bxx sau vreo alta banca de faptul ca are o poprire pe cont, institutia care a solicitat instituirea popririi avand aceasta obligatie de informare a clientului.
In tot acest proces de poprire, banca este un tert poprit – adica o institutie straina de raportul obligational initial intre client (debitorul poprit) si institutia ce solicita plata datoriilor (creditor urmatoritor), dar care se obliga sa instituie poprirea pe conturile clientului.
In ceea ce priveste cota care se retine din veniturile inregistrate in cont, va informam ca aceasta este, conform legii, 1/3 (in cazul in care este instituita o poprire) sau in cota de 1/2 (in cazul in care sunt instituite mai multe popriri).
De asemenea, va confirmam faptul ca un cont care are instituita poprire nu se poate inchide.
Va multumim pentru intelegere.
Pentru informatii suplimentare contactati Infoxx, disponibil de luni pana vineri, intre orele 08:00 – 20:00, la numerele de telefon 08xxx (gratuit din orice retea nationala) sau 0xxx (tarif normal, din tara si strainatate) sau prin e-mail la cxx.cxx@bxx
Cu respect,
Cxx Sxx Bxx
InfoBxx
Conform codului civil nou "In tot acest proces de poprire, banca este un tert poprit" deci este obligata sa faca poprirea si sa nu modifice sub nici o forma statutul de tert poprit.