Buna ziua! O cunostinta este angajat ISU si de curand i-a decedat tatal...nu cunoaste foarte bine ce drepturi are in acesasta situatie tragica....a inteles de la colegii de serviciu ca ar trebui sa primeasca un ajutor de deces (o indemnizatie) pentru decesul parintelui si a depus o cerere in acest sens, o copie dupa certificatul de deces si s-a prezentat si cu actul in original ....insa, comandantul ( nu persoana cu responsabilitati/functie in resurse umane) i-a spus ca nu beneficiaza de acest ajutor deoarece nu plateste o anume "contributie", desi i se retine o anumita suma pt. asigurare...cred eu...Aveti cunostinta despre drepturile sale ca angajat in acest sens? Va multumesc!
Persoana are calitatea de functionar public, si drept consecionta se supune respectivei legislatii si nu Codului Muncii.
Dar asta nu inseamna ca nu are dreptul la o indemnizatie in cazul decesului parintelui sau.
Sa solicite in scris un asemenea raspuns negativ al comandantului sau iar daca nu este convins de legalitatea raspunsului sa solicite plata indemnizatiei prin intermediul instantei de judecata.
Multumesc pentru raspuns! Stiu ca se aplica o lege speciala in acest caz, aceasta este si problema....nu cunosc legea aplicabila (da, este pompier), deci nu stim daca beneficiaza sau nu!
Daca este pompier, este cadru militar.
In cazul asta se aplica Statutul cadrelor militare - Legea 80/1995.
Dupa o fugara lecturare, n-am gasit nicio prevedere in genul acordarii de ajutoare banesti in cazul decesului unei rude a cadrului militar.
Pentru siguranta, va recomand o atenta studiere a reglementarii. Poate mi-a scapat mie.
Ajutor deces
felisana
Am un angajat care a murit recent. Acuma in data de dau salariile si va mai primi sotia lui suma ct timp a mai lucrat. Ajutorul de deces se acorda obligatoriu ... (vezi toată discuția)