Marți, 4 februarie, are loc evenimentul: TVA, Impozitul datorat de nerezidenți, Impozitul pe profit, facilități fiscale 2025. Sesiune practică cu Adrian Bența. Participă →
Am un angajat care a murit recent. Acuma in data de dau salariile si va mai primi sotia lui suma ct timp a mai lucrat. Ajutorul de deces se acorda obligatoriu de catre firma? Si patronul decide valoarea acesteia? Si cum inregistrez aceasta suma, trebuie sa apara pe fluturasul salariatului?
va multumesc!
Doamna, este vorba de doua sume distincte.
1. Cea prevazuta in Legea 19/2000 care se suporta de catre stat, in cuantum de 1702 lei, insa o platiti dvs, ca angajator, asa cum v-a explicat "consilieru" (si o deduceti ulterior)
2. Cea prevazuta in CCMUNN 2007-2010 pe care o suporta angajatorul, in cuantumul descris de mine mai sus.
In cazul 2 nu trebuie sa va demonstreze nimic sotul supravietuitor sau copiii salariatului. Este obligatoriu. Chiar daca nu il solicita acum, va afla mai tarziu si este posibil sa platiti si dobanda legala + rata inflatiei la aceste sume.