avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 342 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general ajutor deces
Discuție deschisă în Contabilitate în general

ajutor deces

Am un angajat care a murit recent. Acuma in data de dau salariile si va mai primi sotia lui suma ct timp a mai lucrat. Ajutorul de deces se acorda obligatoriu de catre firma? Si patronul decide valoarea acesteia? Si cum inregistrez aceasta suma, trebuie sa apara pe fluturasul salariatului?
va multumesc!
Cel mai recent răspuns: pakos , utilizator 18:08, 8 Septembrie 2009
felisana a scris:

Am un angajat care a murit recent. Acuma in data de dau salariile si va mai primi sotia lui suma ct timp a mai lucrat. Ajutorul de deces se acorda obligatoriu de catre firma? Si patronul decide valoarea acesteia? Si cum inregistrez aceasta suma, trebuie sa apara pe fluturasul salariatului?
va multumesc!


Ajutorul de deces in cazul decesului salariatului se plateste de catre firma unde a lucrat acesta si este pe 2009 in plafon de 1702 lei. Acesta se inscrie in declaratia de CAS si de deduce din suma datorata catre CAS.
Se plateste pe baza dispozitie de plata catre sotie in cazul de fata. Aceasta in prealabil trebuie a faca o cerere scrisa societatii. Cu ocazia platii acesta va prezenta certificatul de deces in original, pe spatele certificatului se scrie de catre cel care plateste : ACHITAT suma de 1702 lei la data..., semneaza si stampileza.
Ultima modificare: Joi, 6 August 2009
Oranina Dumitru, Contabil
Conform CCMUNN 2007-2010,
Art. 51. - in afara de ajutoarele prevazute de lege, la care au dreptul, salariatii vor beneficia si de urmatoarele ajutoare:
a) in cazul decesului salariatului, un ajutor acordat familiei, de cel putin doua salarii medii lunare pe unitate;
Am tot citit pe net despre ajutor de deces si ajutor de inmormantare ca ma ia cu emeteli. Dar tot nu imi sunt unele lucruri clare 100%. Ma poate lamuri cineva mai babeste si fara citate din lege daca se poate.
Deci ajutorul de deces se cere de la casa de pensii de catre beneficiar, iar firma nu are nici o treaba cu suma respectiva, nu trebuie inregistrata in contabilitate. Suma este de 1702 lei?. Corect?
Ajutorul de inmormantare este obligatoriu pentru SRL? Adica daca beneficiarul nu vine sa fac a cerere sa-i dam ajutor de inmormantare, noi nu suntem obligati sa i-l dam. Dar daca vine si face cerere si demonstreaza ca el a facut cheltuielile, atunci firma trebuioe sa ii acorde o suma care reprezinta 2% din fondul de salarii? Corect?
Si fondul de salarii se refera la toate salariile luate de cel decedat in anul respectiv, sau la toate salariile pe firma?

Sper ca imi puteti clarifica aspectele acestea
Doamna, este vorba de doua sume distincte.
1. Cea prevazuta in Legea 19/2000 care se suporta de catre stat, in cuantum de 1702 lei, insa o platiti dvs, ca angajator, asa cum v-a explicat "consilieru" (si o deduceti ulterior)
2. Cea prevazuta in CCMUNN 2007-2010 pe care o suporta angajatorul, in cuantumul descris de mine mai sus.
In cazul 2 nu trebuie sa va demonstreze nimic sotul supravietuitor sau copiii salariatului. Este obligatoriu. Chiar daca nu il solicita acum, va afla mai tarziu si este posibil sa platiti si dobanda legala + rata inflatiei la aceste sume.
pakos a scris:

Doamna, este vorba de doua sume distincte.
1. Cea prevazuta in Legea 19/2000 care se suporta de catre stat, in cuantum de 1702 lei, insa o platiti dvs, ca angajator, asa cum v-a explicat "consilieru" (si o deduceti ulterior)
2. Cea prevazuta in CCMUNN 2007-2010 pe care o suporta angajatorul, in cuantumul descris de mine mai sus.
In cazul 2 nu trebuie sa va demonstreze nimic sotul supravietuitor sau copiii salariatului. Este obligatoriu. Chiar daca nu il solicita acum, va afla mai tarziu si este posibil sa platiti si dobanda legala + rata inflatiei la aceste sume.




Ii raspund userului felisana adaugand o precizare fiscala la cea a spus consultatului pakos la punctul 2.
Suma stabilita de contractul colectiv de munca ca si ajutor de deces este deductibila la calculul impozitului pe profit impreuna cu celelate e cheltuieli sociale efectuate de catre firma in procent de 2 % aplicat asupra fondul de salarii anual al firmei. Astfel daca cheltuielile sociale sunt mai mici decat suma rezultata din aplicarea procentului de 2% asupra fondului de salariu constituit pana la acea data, atunci cheltuielile sociale sunt deductibile la calcul impozitului pe profit. Daca sunt mai mari atunci ramane bucata ce excede calculul cu 2% nedeductibila.

Alte discuții în legătură

Ajutor de deces vornicu lumi vornicu lumi va rog sa ma ajutati cu niste informatii.Un coleg salariat a decedat. Sora acestuia doreste sa primesca ajutorul de deces (de inmormintare am dat atunci,pe ... (vezi toată discuția)
Ajutorul de inmormantare alexa0515 alexa0515 buna ziua! unei angajate la o firma i-a murit mama.patronul vrea sa acorde ajutor de inmormantare care reprezinta cf legii 2% din fondul de salarii anual. as ... (vezi toată discuția)
Ajutor material acordat conform ccm GABITU GABITU Va rog din sufletel sa ma ajutati!!!! Ce obligatii se retin in cazul in care societatea acorda ajutor material ptr deces, boala, nastere etc conform CCM? Se ... (vezi toată discuția)