avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 637 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general ajutor deces
Discuție deschisă în Contabilitate în general

ajutor deces

Am un angajat care a murit recent. Acuma in data de dau salariile si va mai primi sotia lui suma ct timp a mai lucrat. Ajutorul de deces se acorda obligatoriu de catre firma? Si patronul decide valoarea acesteia? Si cum inregistrez aceasta suma, trebuie sa apara pe fluturasul salariatului?
va multumesc!
Cel mai recent răspuns: pakos , utilizator 18:08, 8 Septembrie 2009
Conform Normelor de aplicare ale Legii 19/2000
Ajutorul de deces se acordă pe baza următoarelor acte:
a) cerere-tip privind solicitarea drepturilor de asigurări sociale;
b) certificat de deces - în original şi copie;
c) actul de identitate al solicitantului;
d) acte de stare civilă ale solicitantului, din care să rezulte gradul de rudenie cu decedatul, sau, după caz, actul care atestă calitatea de moştenitor, tutore, curator;
e) acte din care să rezulte că s-au suportat cheltuieli ocazionate de deces;
f) certificatul de încadrare într-o categorie de persoane cu handicap sau actul medical prin care se atestă boala care l-a făcut inapt pentru muncă pe copil şi data ivirii acesteia.
40. După efectuarea plăţii ajutorului de deces plătitorul de drepturi de asigurări sociale are obligaţia de a înscrie pe versoul certificatului de deces original menţiunea "ACHITAT", data, semnătura şi ştampila.

Iar aici puteti gasi cererea tip (Anexa 39)
ftp://www.unet.ro/pub/cjpvl/fd29fdanexa39.doc
Multumesc!
La declaratia de pensie trebuie sa anexez ceva documente ref. la decesul angajatului?
aceste acte si declaratii trebuie la casa de pensii in cazul pensionarului.
angajatorul nu trebuie sa prezinte decat copie dupa certificatul de deces impreuna cu declaratia
nici nu sunt sigura ca o persoana juridica poate scrie pe un act original "achitat".tot casa de pensii scrie
Nu stiu in practica cum este, insa Normele de aplicare ale Legii 19/2000 prevad ca:
4. Plătitori de drepturi de asigurări sociale, în sensul dispoziţiilor prezentei legi, sunt, după cum urmează:
a) persoanele juridice sau fizice la care îşi desfăşoară activitatea personalul angajat pe bază de contract individual de muncă, indiferent de durata acestuia, precum şi persoanele juridice la care îşi desfăşoară activitatea funcţionarii publici au şi calitatea de angajator;
angajator;
f) instituţia care administrează Fondul pentru plata ajutorului de şomaj;
g) casele teritoriale de pensii.
Iar ceea ce am scris mai sus este prevazut in acelasi act normativ (norma de aplicare a Legii 19/2000).

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Ajutor de deces vornicu lumi vornicu lumi va rog sa ma ajutati cu niste informatii.Un coleg salariat a decedat. Sora acestuia doreste sa primesca ajutorul de deces (de inmormintare am dat atunci,pe ... (vezi toată discuția)
Ajutorul de inmormantare alexa0515 alexa0515 buna ziua! unei angajate la o firma i-a murit mama.patronul vrea sa acorde ajutor de inmormantare care reprezinta cf legii 2% din fondul de salarii anual. as ... (vezi toată discuția)
Ajutor material acordat conform ccm GABITU GABITU Va rog din sufletel sa ma ajutati!!!! Ce obligatii se retin in cazul in care societatea acorda ajutor material ptr deces, boala, nastere etc conform CCM? Se ... (vezi toată discuția)