Incerc sa apreciez cat mai corect oportunitatea incercarii mea de a prelua o fundatie fara activitate din 2008 (nedepuse acte fiscale de atunci).
Motivatia incercarii este ca fundatia beneficiaza de folosinta un imobil atribuit in scopuri culturale prin Hotarare de Consiliu Local. In respectivul imobil intentionez sa desfasor cursuri de dans si antrenamente sportive, pe baza de abonamente si contracte de inchiriere. Imobilul necesita investitii pentru amenajare.
Eu desfasor aceste activitati si in alta locatie, pe SRL, cu contract de inchiriere a acelui imobil.
Cum sa procedez cu finantele publice? Sa ma angajez in investitii, necesare amenajarilor, de 4-5000 de euro, fara sa stiu pe nimeni din Consiliu Local?
Pai nu aveti contractul incheiat cu primaria? Vedeti daca mai e valabil.
Si vedeti si daca fundatia e la zi cu depunerea bilantului la finante. Pentru nedepunerea lui la termen se percep penalitati.
"Conform cu ANEXA Nr. 2 din OMFP 65/2015 – text integral aici – neîntocmirea, nesemnarea şi nedepunerea în termenul legal la unităţile teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice a situaţiilor financiare anuale şi, după caz, a situaţiilor financiare anuale consolidate, precum şi a raportărilor contabile – se sancţionează cu amendă, după cum urmează:
– cele referitoare la întocmire şi semnare, cu amendă de la 2.000 lei la 3.000 lei;
– cea referitoare la depunerea în termenul legal, cu amendă de la 300 lei la 1.000 lei, dacă perioada de întârziere este cuprinsă între 1 şi 15 zile lucrătoare,
– cu amendă de la 1.000 lei la 3.000 lei, dacă perioada de întârziere este cuprinsă între 16 şi 30 de zile lucrătoare,
– cu amendă de la 1.500 lei la 4.500 lei, dacă perioada de întârziere depăşeşte 30 de zile lucrătoare.
BAZA LEGALA – Anexa 2, Sectiunea III, punct. 3.4 – conform prevederilor art. 42 din Legea nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare ."