In functie de activitatea prestata, cu sau fara angajati, cu sau fara mijloace fixe, etc. impozitele si taxele sunt diferite.
De ex. daca nu veti acea o activitate intr-un domeniu reglementat, nu veti aveti angajati, sediu sau masina pe firma si nu doriti sa fiti platitor de TVA, in primul an veti plati numai impozit pe venit sau pe profit
Nu va suparati, dar intrebarea dvs suna ca o intrebare la "mama omida"."Care imi va fi viitorul?!"
Sunt 1.000 de feluri de activitati, fiecare cu specificul ei.Nu se poate raspunde exact la o intrebare atat de generala.
Colegele au dreptate, intrebarea necesita un raspuns foarte complex in cazul in care nu stiti nimic despre cum o sa fie firma dumneavoastra.
Doar ca sa va dau un punct de plecare:
- daca firma are angajati, va trebui sa plateasca contributii aferente salariilor si impozit pe veniturile din salarii. O parte din contributii sunt datorate de firma, iar alta parte sunt retinute de la angajat (diferenta intre salariul brut si cel net) si platite la stat. Valoarea contributiilor variaza in functie de nr de salariati, salariile lor, daca au functia de baza la firma dumneavoastra. Valoarea totala a contributiilor se situeaza in jurul a 2/3 din salariile nete(ce iau angajatii "in mana"). Aceste contributii se platesc trimestrial de catre microintreprinderi, si lunar de catre firmele platitoare de impozit pe profit.
- daca firma s-a inregistrat ca si platitoare de TVA, atunci este obligata sa plateasca catre stat diferenta (pozitiva) dintre TVA-ul inclus pe facturile emise si TVA-ul inclus pe facturile de achizitie dintr-o anumita perioada. Perioada este de 3 luni pentru firmele cu o cifra de afaceri sub 100.000 EUR, si 1 luna pentru cele care depasesc suma respectiva.
- ca si impozite, exista de doua feluri, in functie de optiunea dvs si de anumite limite. Impozit pe venitul microintreprinderilor se calculeaza ca fiind 3% din cifra de afaceri (valoarea fara TVA a facturilor emise). Impozitul pe profit se calculeaza ca fiind 16% din diferenta dintre venituri si cheltuielile deductibile. Pentru oricare dintre aceste doua forme de impozitare optati, incepand de anul asta, va trebui sa platiti un impozit minim calculat in functie de cifra de afaceri a anului anterior, valoarea minima fiind de 2200 lei pe an. Impozitele, de oricare, se platesc trimestrial.
- atunci cand firma face profit si plateste dividendele catre actionari, trebuie sa retina din aceste dividende 16% ca si impozit pe dividende si sa-l plateasca la stat
Atentie mare la un aspect ignorat/necunoscut de incepatori: pentru o factura emisa de dumneavoastra trebuie sa platiti TVA si impozit, la termenele stabilite, indiferent daca ati incasat sau nu banii.
Inainte de a demara actiunile de infiintare a SRL-ului, va sfatuiesc sa contactati un contabil si sa aveti o discutie de principiu despre ideea dumneavoastra de afaceri si despre ce o sa presupuna ea din punct de vedere adminstrativ/contabil/declarativ/fiscal/birocratic. Contabilii pot fi uneori pesimisti cu privire la fezabilitatea ideilor de afaceri, dar e bine sa aveti si astfel de opinii inainte de a va arunca in valtoare.
Mult succes! :luck:
Contabilul are "datoria"de a fi pesimist.El este "omul negru"care, desi toate merg asa de bine te pune sa platesti impozite "aiurea", te impiedica sa cheltuiesti banii societatii (care este a ta), dupa bunul plac si in general, una-doua, iti pune in vedere mereu ca se fac controale, ca nu e legala una, ca nu e legala, alta.
Practic, el "atrage"aceste probleme, prin gandirea lui pesimista si negativa.
Este un citat aproximativ...