Sunt interest care este procedura in cazul cind iti preziti demisia comform art. 81 pct 8 { Salariatul poate demisiona fără preaviz dacă angajatorul nu îşi îndeplineşte obligaţiile asumate prin contractul individual de muncă.} si pct 3
Ce pasi trebuiesc urmati.
Dreptul unui angajat de a demisiona este prevăzut la art. 81 din Codul muncii, care prevede că salariatul nu este obligat să își motiveze demisia.
Notificarea de demisie trebuie formulată în scris.
Modalitati de comunicare a demisiei :
- notificarea scrisă este înregistrată în registrul de intrare-ieșire al angajatorului, ceea ce arată că acesta a luat la cunoștință despre document.
- comunicarea demisiei prin scrisoare recomandată sau prin scrisoare cu confirmare de primire, trimisă la sediul angajatorului.
Demisia opereaza incetarea contractului de munca, in mod unilateral, fara a fi necesara aprobarea acesteia de catre angajator.
In situatia in care angajatorul nu își îndeplinește obligațiile asumate prin contractul individual de muncă, salariatul poate demisiona fara preaviz.
Si in aceasta situatie salariatul are dreptul de a nu motiva demisia.
Detali cu privire la incalcarea contractului de munca sunt multiple:n- obligarea de a lucra fara a respecta normele de securitate in munca , PSI.n- numarul lucrat peste program este cu mult mai mare decit cel prevazut de codul muncii -orele lucrate peste program nu sunt platite, si nici compesate prin liber.n-echipament de protectie munca nu exista.n La intrebarea pusa in data de 12.12.2015 "Sunt interest care este procedura in cazul cind iti preziti demisia comform art. 81 pct 8 { Salariatul poate demisiona fără preaviz dacă angajatorul nu îşi îndeplineşte obligaţiile asumate prin contractul individual de muncă.} si pct 3.Ce pasi trebuiesc urmati." as dori sa stiu daca pe linga demisia depusa la sediul societatii mai trebuiesc insiintate si alte foruri ( Inspectoratul teritorial de munca
Cererea dvs de demisie se va depune numai la angajator , nu si la o alta institutie.
Reiterez:
Notificarea de demisie trebuie formulată în scris.
Modalitati de comunicare a demisiei :
- notificarea scrisă este înregistrată în registrul de intrare-ieșire al angajatorului, ceea ce arată că acesta a luat la cunoștință despre document.
- comunicarea demisiei prin scrisoare recomandată sau prin scrisoare cu confirmare de primire, trimisă la sediul angajatorului.