Daca povestile si "paranoia" legate de providerii de internet care limiteaza, gestioneaza si urmaresc actiunile clientilor veneau in general din SUA si lumea occidentala, va prezint un caz recent din Romania. As putea spune chiar cald si asta pentru ca are numai cateva ore, dar ca sa nu o lungesc...
Pentru ca nu stiu cati cunosc o sa incerc sa explic cat mai pe scurt si cat pot de bine cativa termeni si situatia in care sunt pentru a putea obtine un raspuns cat mai pertinent.
Definitii pe intelesul tuturor (pot fi completate sau corectate de cei care au cunostinte mai avansate):
Placa de retea - dispozitiv electronic, utilizat in majoritatea cazurilor, care asigura legatura de internet si/sau retea de calculatoare si prin care se transfera date (trafic de date);
IP - cod de identificare a unul calculator intr-o retea (ex.clasic 198.162.1.1);
MAC - cod de identificare a unei placi de retea (si nu numai), unic in lume (ex.00-21-68-h3-kf-a4);
Retea de calculaoare - asa cum numele sugereaza, interconectarea mai multor calculatoare, prin intermediul Placilor de retea, in scopul folosirii si transferului de informatii intre acestea;
Server - mai pe scurt: calculator cu caracteristici superioare care gestioneaza o retea de calculatoare, conecteaza si asigura legatura intre aceastea, asigura conectarea unei retele interne la internet, asigura gazduirea unui site etc.
Router - dispozitiv electronic folosit in cadrul unei retele ce imita oarecum caracteristicile unui Server in cazul conectarii la internet si care poate asigura accesul la internet, prin conectare automata si continua, a mai multor calculatoare (retea de calculatoare);
Si-acum problema:
Am un contract incheiat cu un provider de internet, contract ce imi ofera un trafic de date nelimitat, teoretic la 1MB/sec (am uitat :D MB - megabite, masura a volumului de informatii... MB/s volum de informatii pe unitate de timp sau altfel zis, latime de banda), non-stop si cu un IP dinamic (adica se schimba la fiecare reconectare).
Ca de obicei, providerul nu asigura (nici nu garanteaza) calitatea accesului si de multe ori incerci sa te conectezi in van. Suni la serviciul "Relatii clienti" si in general ti se ofera explicatii puerile dar... repet... dar, de fiecare data au grija sa te convinga (daca pot) ca problema e la tine nu la ei, mai ales daca ai cumva un Router intercalat in loc de varianta clasica. De fiecare data cand le-am explicat ca am un Router si ei nu pot accesa informatii legate de placa de retea si nici nu am de gand sa le ofer astfel de informatii din moment ce calculatorul este proprietatea mea, au fost deranjati si mi-au reprosat ceva de genul "dar stiti, nu aveti voie cu Router" cu toate ca in contract nu exista nici o precizare iar limita instalatiei lor este usa mea de la intrare, in rest, obligatia lor este sa-mi asigure accesul la internet fara alte conditii decat cele trecute in contract. Tot de fiecare data incearca sa demonstreze (din nou, daca pot) ca undeva in calculatorul meu e o problema, am umblat eu undeva aiurea etc. Mai mult de atat, iti cer sa accesezi anumite comenzi, si nu intotdeauna ceea ce ti se cere este corect. Asa s-a intmplat si ieri, si am facut greseala sa le ofer MAC-ul placii de retea. Teoretic, ar fi putut sa-l aiba din alte ocazii cand am fost obligat sa ma conectez direct prin placa de retea, altfel nu-mi rezolvau problema... mai bine zis problema care o aveau ei, pentru ca au constatat ca totul era ok.
Revenind la zi, adica astazi dimineata, cand am constatat din nou ca nu am acces la internet. Am sunat si de data asta mi s-a comunicat ca este o problema care afecteaza tot judetul ?!?. Am zis ok si am asteptat cuminte pana dupa ora 16.
Si acum vine problema cu dreptul:
am incercat sa ma conectez prin Router, timp de cateva ore, in zadar. Ceea ce mi s-a parut ciudat prima oara era ca daca incercam sa ma conectez direct fara Router aveam acces la internet, cu Router nu. Am refuzat sa cred ca brusc si fara motiv Routerul "si-a dat demisia" iar la aceasta ora am si explicatia ciudateniei. Routerul merge la fel de bine ca intotdeauna, problema este alta... domniile lor... cumva au reusit sa blocheze accesul oricarui alt dispozitiv in afara de Placa de retea al carei MAC il au. Si pot proba asta, nu teoretic ci practic!!!
Intrebarea mea este: cum pot sa-i scutur pe acesti... nu stiu cum sa le zic sa nu fiu deplasat... pentru ca ceea ce au facut ei dupa parerea mea, este ingradirea unui drept de utilizare statuat printr-un contract? Poate chiar a unui drept din constitutie.
Va multumesc pentru orice precizare si sfat :)
Cel mai recent răspuns:
ContSters38557 , utilizator
14:14, 26 Iulie 2009