Fisa postului : ANALIST PROGRAMATOR
1.Numele si prenumele:
2.Descrierea postului:
2.1.Postul: analist programator.
2.2.Compartimentul: personal didactic auxiliar.
2.3.Nivelul ierarhic: 4.
2.4.Ponderea ierarhica: se trece numarul de persoane aflate în directa subordonare a sa.
2.5.Relatii organizatorice:
2.5.A.Relatii de autoritate: subordonat fata de nivelul 1 si de tip ierarhic fata de celelalte nivele;
2.5.B.Relatii de colaborare: cu membrii Consiliului de Administratie, sefii ariilor curriculare, catedra comisiilor metodice si cu cadre didactice;
2.5.C.Relatii de control: controleaza întreaga activitate a laboratorului de informatica si aparatura electrica din unitate ;
2.5.D.Relatii de reprezentare: în lipsa directorului reprezinta scoala în relatiile cu persoanele juridice si fizice, in ceea ce priveste apartura electrica
2.6.Obiectivul individual: coordoneaza si raspunde de sectoarele de activitate repartizate de director prin fisa postului, în fata acestuia;
2.7.Sarcini:
coordoneaza si îndruma activitatea laboratorului Ael;
Participa periodic (trimestrial) la o actiune de instruire a personalului auxialiar (secretari) sau cu directorii de unitati, presedinti de comisii, unde se prezinta modul de completare a formularelor privind respectarea codificarii datelor, termene de predare, grafic de prezentare a lucrarilor, corelatii pentru lucrarile privind dotarea cu echipamente de calcul si software, admitere, retea scolara, cadre, administrare laboratoare si AEL.
Colaboreaza cu profesori privind predarea orelor in Ael ;
Acorda asistenta tehnica si consultatii de specialitate compartimentelor functionale;
Rezolva probleme privind dotarea cu echipamente de calcul si colaboreaza cu furnizorii pentru asigurarea bunei functionari a echipamentelor din dotare, administrare retea si conturi Internet.
Raspunde de buna functionare a echipamentelor din dotare, asigurând contactarea firmelor specializate în repararea si întretinerea lor, acordând asistenta de specialitate compartimentului juridic la întocmirea contractelor cu aceste firme.
Analizeaza si propune îmbunatatirea fluxului informational la nivel de unitate si în reteaua scolara.
Raspunde de asigurarea compartimentului cu materiale necesare bunei desfasurari a activitatii în cadrul compartimentului.
Asigura întretinerea programelor urmarind aplicarea corecta a algoritmilor de calcul (consulta lunar legislatia muncii) pentru aplicatiile aflate în exploatare în cadrul compartimentului, asigura modificarea acestora la cererea sefului de compartiment si cu avizul compartimentului juridic.
Asigura arhivarea datelor la fiecare sfârsit de an, reorganizarea datelor.
Administreaza reteaua unitatii de invatamant si a conturilor de Internet pentru personalul unitatii.
Asigura exploatarea lucrarilor privind:
Teste nationale
Admiterea in licee si scoli de arte si meserii;
Proiecteaza si editeaza, la cerere, diverse situatii statistice pentru conducerea unitatii.
2.8.Responsabilitati:
raspunde de predarea in termen si de calitate a lucrarilor pe care le executa;
raspunde pentru solutiile tehnice de analiza si de proiectare adoptate, precum si de respectarea actelor normative;
controleaza utilizarea eficienta a tehnicii de calcul si a tehnologiilor informatice in gestionarea datelor;
controleaza calitatea datelor culese si prelucrate in unitatile subordonate, necesare gestionarii invatamantului (rapoarte, situatii statistice, fise de evidenta, etc.);
raspunde de respectarea disciplinei in munca, NTS, PCI, ROF.
membru in Comisia PSI si Protectia Muncii
3.Cerintele postului:
3.1. Competenta profesionala:
cunostinte: studii superioare de lunga durata;
experienta:
calitati si aptitudini profesionale:.
3.2.Competenta:
a) Competenta de specialitate:
curs de specializare sau perfectionare in informatica pentru absolventii altor facultati decat cele cu profil de informatica;
sa cunoasca minim 2 limbaje de programare;
cunostinte privind facilitatile echipamentelor de calcul;
cunostinte de baze de date;
cunostinte detaliate de conducere si organizare a unitatilor de invatamant;
metode si tehnici moderne de analiza a sistemelor informatice;
cunostinte referitoare la pachetele de programe specializate;
sa cunoasca metodologia de proiectare a sistemelor informatice inclusiv acelea care utilizeaza teleprelucrarea si teletransmisia.
b) Alte competente:
Sa fie capabil sa coordoneze activitatea colegilor din reteaua scolara subordonata unitatii;
Executarea unor lucrari complexe, aplicarea metodelor si tehnicilor cele mai eficiente în proiectarea programelor, pentru a putea raspunde operativ, în timp real, solicitarilor diverse atât din partea conducerii institutiei, cât si din partea compartimentelor functionale, inspectorilor de specialitate, alte institutii din afara retelei scolare.
Acordarea de asistenta de specialitate colegilor din compartiment, din celelalte compartimente sau din retea.
Participa si are responsabilitati în luarea deciziilor privind încadrarea pe post a colegilor din retea, procurarea de tehnica de calcul si software.
Colaboreaza cu colegii din Compartimentul Informatizare din I.S.J. pentru asigurarea la termen a porgramelor proiectate la nivel national de catre acestia, asigurarea bunei functionari a liniei de transmisie date.
Raspunde de buna functionare a echipamentelor din dotare, asigurând contactarea firmelor specializate în repararea si întretinerea lor, acordând asistenta de specialitate compartimentului juridic la întocmirea contractelor cu aceste firme.
Analizeaza si propune îmbunatatirea fluxului informational la nivel de retea scolara.
Raspunde de asigurarea compartimentului cu materiale necesare bunei desfasurari a activitatii în cadrul compartimentului.
c) Competenta specifice::
sa nu aiba cazier;
sa nu faca prozelitism religios si politic în scoala;
sa cunoasca operare P.C.
CONTABIL
RELATII IERARHICE: se subordoneaza Contabilului-Sef
RELATII DE COLABORARE: cu personalul de executie
RELATII DE REPREZENTARE: reprezinta firma fata de persoanele cu care intra în contact în interes de serviciu.
ACTIVITATI PRINCIPALE:
1.ASIGURA EVIDENTA CONTABILA A STOCURILOR, RELATIILOR CU TERTII, A TREZORERIEI SI EVIDENTA VENITURILOR SI CHELTUIELILOR
2.ÎNTOCMESTE SI VERIFICA SITUATIILE SI RAPOARTELE FINANCIAR-CONTABILE
ATRIBUTII PRINCIPALE (si sarcini aferente):
1.Asigura evidenta contabila a stocurilor, a relatiilor cu tertii, a trezoreriei si evidenta veniturilor si cheltuielilor
Contabilizeaza facturile emise pentru clientii interni
Înregistreaza încasarile si platile în lei conform extrasului de cont
Opereaza încasarile si platile în numerar conform registrului de casa
Opereaza avansurile din trezorerie conform deconturilor
Înregistreaza facturi de prestatii furnizori interni
Înregistreaza intrari de marfa în baza documentelor primite de la magazie (facturi interne, facturi externe, DVI si NIR)
2.Întocmeste situatii si rapoarte financiar-contabile si verifica corelarea acestora
Întocmeste saptamânal lista facturilor emise si neîncasate si lista avansurilor disponibile în lei
Întocmeste balante de verificare pentru clienti
Întocmeste liste de avansuri din trezorerie
RESPONSABILITATILE POSTULUI:
Legat de activitatile specifice, raspunde de:
operarea zilnica a facturilor emise, a încasarilor pe facturi si în avans
operarea zilnica a facturilor de la furnizori pt. prestatii diverse, precum si a platilor catre acestia
verificarea zilnica a soldurilor din banca, casa si avansuri din trezorerie în lei
încadrarea corecta a documentelor contabilizate pe venituri si cheltuieli
Legat de disciplina muncii, raspunde de:
Îmbunatatirea permanenta a pregatirii sale profesionale si de specialitate
Pastrarea confidentialitatii informatiilor si a documentelor legate de firma
Utilizarea resurselor existente exclusiv în interesul firmei
Respectarea prevederilor normativelor interne si a procedurilor de lucru privitoare la postul sau
Adopta permanent un comportament în masura sa promoveze imaginea si interesele firmei
Se implica în vederea solutionarii situatiilor de criza care afecteaza firma
AUTORITATEA POSTULUI:
Are acces la date financiare ale firmei
Solicita si utilizeaza echipamentele/consumabilele puse la dispozitie de firma