Lucrez de 8 ani in cadrul unei companii, iar de cateva zile am aflat ca din luna august nu ar mai fi fost platite asigurarile de catre angajator.
Va rog sa-mi spuneti care ar fi repercursiunile asupra mea in acest caz si ce pot face ca sa am asigurarile platite la zi? :(
In septembrie firma s-a divizat si cativa angajati am trecut pe cealalta firma (demisie in partea cealalta si contract nou la actuala firma).
Cum aflu daca la vechea firma au fost platite toate asigurarile pana in ziua demisiei?
Verificati pe site-ul ANAF daca firma respectiva are obligatii restante la bugete, respectiv la bugetul asigurărilor sociale, bugetul asigurărilor de sănătate şi la bugetul pentru şomaj. De asemenea, puteti solicita la vechea firma o adeverinţă din care să rezulte că v-au fost achitate integral contribuţiile. Am fost exact în aceeaşi situaţie şi - din experienţa pe care am avut-o - vă pot spune că nici ANAF-ul şi nici Casa de Pensii nu vă vor da această informaţie. De asemenea, vă puteţi face cont pe aplicaţia Spaţiul Privat Virtual de pe site-ul ANAF şi de acolo puteţi vedea dacă angajatorul v-a declarat contribuţiile prin Declaraţia 112 (deci, doar dacă le-a declarat, aceasta nu înseamnă, însă, că le-a şi plătit). Dacă nu a plătit, îl puteţi da în judecată, însă şansele de câştig sunt minime. Dacă până în luna mai 2015 era considerată infracţiune reţinerea şi nevirarea contribuţiilor la bugete, din luna mai nu mai este aşa, deoarece Curtea Constituţională a declarat neconstituţional respectivul articol din Legea privind combaterea evaziunii fiscale. Guvernul avea posibilitatea să reformuleze în termenii ceruţi de Curtea Constituţională acel articol, însă nu a făcut-o. Aşa că numeni nu-i mai pedepseşte pe cei care reţin contribuţiile din salariul angajaţilor şi nu le virează la buget.