avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 307 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Pierdere calitate de asigurat
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Pierdere calitate de asigurat

Buna ziua!Sunt student,am bursa sociala de 250ron!Am mers la medicul de familie si m s-a spus ca nu sunt asigurat!Am dreptul la asigurare de sanatate?Pot sa fiu coasigurat? Se considera bursa un venit?Multumesc anticipat!
Ultima modificare: Duminică, 27 Decembrie 2015
CatalinZ1103, utilizator
Cel mai recent răspuns: CatalinZ1103 , utilizator 14:58, 28 Decembrie 2015
Legea nr.95/2006
art.224
(1) Următoarele categorii de persoane beneficiază de asigurare, fără plata contribuţiei:
a) toţi copiii până la vârsta de 18 ani, tinerii de la 18 ani până la vârsta de 26 de ani, dacă sunt elevi, inclusiv absolvenţii de liceu, până la începerea anului universitar, dar nu mai mult de 3 luni, ucenici sau studenţi şi dacă nu realizează venituri din muncă;
...
(3) Persoanele care au calitatea de asigurat fără plata contribuţiei vor primi un document justificativ special, carnet sau adeverinţă de asigurat fără plata contribuţiei, eliberat de casa de asigurări de sănătate, care atestă această calitate în urma prezentării la casa de asigurări a documentelor care dovedesc că se încadrează în prevederile alin. (1) sau alin. (2). Acest document va fi vizat periodic, după caz, în urma prezentării, de către persoana interesată, la casa de asigurări, a documentelor care dovedesc menţinerea condiţiilor de încadrare în categoria asiguraţilor fără plata contribuţiei, în condiţiile stabilite prin ordin al preşedintelui CNAS.
....


Bursa sociala nu este un venit din munca.
freeelis a scris:

Legea nr.95/2006
art.224
(1) Următoarele categorii de persoane beneficiază de asigurare, fără plata contribuţiei: