avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1022 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Contracte de munca
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Contracte de munca

Va rog sa mi spuneti care este procedura de a inregistra
o asociatie de proprietari la ITM si ANAF pentru contractele
de munca si contractul de mandat? Multumesc!
Cel mai recent răspuns: Adam Grecu , utilizator 13:29, 30 Decembrie 2015
1. Pentru ANAF - presedintele dvs. merge la sediul ANAF, se intereseaza unde si cine se ocupa de asociatii de proprietari si va trebui sa completeze vectorul fiscal - adica D110, apoi lunar va fi nevoie sa se completeze D112. Aceasta declaratie trebuie dusa la ANAF pe suport de hartie + CD. Majoritatea dintre noi trimitem aceste informatii cu semnatura digitala. Daca nu aveti pe nimeni care sa va ajute cu trimiterea declaratiei, incercati la un birou de contabilitate, poate va fac contra-cost acest serviciu.

La ANAF, in D112 se incarca toate veniturile, indiferent ca sunt obtinute cu CIM sau cu c. mandat ori contracte civile.

2. Daca sunteti la inceputul activitatii, presedintele dvs. trebuie sa mearga la sediul ITM si acolo va fi instruit ce sa faca. La Inspectia muncii se inregistreaza doar CIM-urile, foarte simplu, din fata calculatorului, dar dupa ce ITM-ul v-a instruit, v-a dat parola de intrare la Inspectia muncii.
Adam Grecu a scris:

....
2. Daca sunteti la inceputul activitatii, presedintele dvs. trebuie sa mearga la sediul ITM si acolo va fi instruit ce sa faca. La Inspectia muncii se inregistreaza doar CIM-urile, foarte simplu, din fata calculatorului, dar dupa ce ITM-ul v-a instruit, v-a dat parola de intrare la Inspectia muncii.


1. Inspectia Muncii nu inregistreaza c.i.m.

2. Ca sa aiba acces la Inspectia Muncii nu-i trebuie parola .

3. Obtinerea numelui de utilizator si a parolei pentru transmiterea online a REVISAL-ului de către angajatori se face la sediul ITM în a cărui rază teritorială îşi au sediul sau domiciliul, în baza prezentării următoarelor documente:
a) solicitarea scrisă pentru eliberarea parolei (model anexat);
b) împuternicire semnată şi ştampilată de angajator, în cazul în care persoana care solicită obținerea parolei este alta decât reprezentantul legal al angajatorului;
c) copia certificatului de înmatriculare al angajatorului;
d) copia actului de identitate al persoanei împuternicite.
e) un cod de incarcare a REVISAL-ului.

4. In situatia in care un angajator nu are transmis REVISAL-ul, transmiterea registrului general de evidenta a salariatilor in format electronic prin depunerea la sediul inspectoratului teritorial de munca se face pe suport CD, discheta 3,5 inch/1,44 MB sau medii de stocare USB cu sistem de fisiere FAT/FAT32.
Registrul general de evidenta a salariatilor in format electronic (REVISAL), insotit de o adresa de inaintare semnata si stampilata de catre reprezentantul legal, se depune la sediul inspectoratului teritorial de munca in a carui raza teritoriala persoanele fizice sau juridice isi au domiciliul, respectiv sediul.
Pentru prima depunere la sediul inspectoratului teritorial de munca a registrului general de evidenta a salariatilor in format electronic, adresa de inaintare este insotita de o copie a certificatului de inmatriculare - in cazul angajatorului persoana juridica, respectiv o copie a actului de identitate - in cazul angajatorului persoana fizica.
Eu am vrut sa raspuns cat se poate de simplu:

Merge presedintele as. prop. la sediul ITM si acolo cere informatii, ce si cum trebuie sa procedeze in cazul sau. Asa am procedat toti, basca ca pana la urma ReGes-ul "merge" tot pe portalul Inspectiei Muncii unde trebuie user si parola...

Ce s-a scris mai sus este perfect.
Este adevarat ca user-ul putea obtine aceste informatii de pe site-ul ITM. Ca a intrebat aici, este la fel de bine, dar va asigur ca omul tot o sa mearga la sediul ITM. Daca isi va pregati documentele specificate mai sus, o sa fie si mai bine.

Acum, drept sa va spun, chiar nu mai stiu daca o as. prop. nu are in dotare un computer, o conexiune la internet, cum trebuie sa procedeze, de aceea am si zis - sa mearga la ITM si va primi toate informatiile necesare pentru orice situatie.
Ce ati raspuns dvs nu prea are legatura cu practica depunerii REVISAL-ului.

Prin urmare, nu voi intra intr-o polemica inutila acestui topic cu dvs si ma voi opri aici.
Ultima modificare: Miercuri, 30 Decembrie 2015
Cornel Vasile, Consilier juridic
Sigur, este bine ca va opriti aici, nici eu nu voiam a continua, insa am o intrebare simpla:
- dvs. personal ati depus vreodata REVISALUL ? Stiti ca este o vorba despre teorie si practica.
Practic nu v-am contrazis cu nimic, deci nu stiu unde este polemica, insa asa vedeti dvs. problema... Iata polemica despre care vorbiti, cu referire la postarea dvs.:
Ce s-a scris mai sus este perfect.

Ma opresc si eu aici, cu rugamintea ca initiatorul topic-ului sa ne comunice cum a rezolvat aceasta problema, la ANAF, la ITM si apoi mai departe.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Angajare salariat la pfa OanaAura OanaAura Buna ziua vreu sa angajez o persoana pe PFA-ul meu. Ce pasi trebuie sa urmez? Am inteles ca trebuie sa merg la ITM si ca imi trebuie neaparat semnatura ... (vezi toată discuția)
Bună ziua , îmi poate spune și mie cineva cum se face o angajare ... eduard56463 eduard56463 Bună ziua , îmi poate spune și mie cineva cum se face o angajare ? Am fost la itm cu următoarele acte : solicitare parolă , certificat de înregistrare ... (vezi toată discuția)
Inregistrare societate la itm bucuresti carmen.balan1967@yahoo.com carmen.balan1967@yahoo.com Buna ziua ! Unde se inregistreaza acum o societate la ITM - la primul CIM - evident, la mezanin, de unde se obtine parola pt. Revisal sau in alta parte ? N ... (vezi toată discuția)