Buna ziua.Din pacate anul nou a inceput rau pentru unii dintre noi.Intrebarile mele sunt:1.Decizia de incetare a cim a unui salariat pensionar limita de varsta, cu 1/2 norma ,ce a decedat astazi 04.01.2016,o voi face doar dupa ce intru in posesia unui certificat de deces?In acest caz ,care este termenul limita de transmitere din REGES a incetarii cim- ului?2.Ce acte ar trebui sa eliberam catre familia defunctului,pentru ca aceasta sa beneficieze de ajutor de inmormantare?Va multumesc mult pentru eventualele raspunsuri,pentru ca nu am mai avut asemenea cazuri pana acum,nu stiu cum sa procedez.O zi buna ,tuturor!
1. Decizia se va emite numai dupa ce veti rpi,i copia certificatului de deces.
2. Revisal-ul se va transmite la data primirii copiei certificatului de deces.
3. Angajatorul nu elibereaza niciun document pentru obtinerea ajutorului de deces.
Ajutorul de deces se acordă, după caz, pe baza următoarelor documente:
- cerere pentru acordarea ajutorului de deces;
- certificat de deces (original şi copie);
- act de identitate al solicitantului (original şi copie);
- acte de stare civila ale solicitantului, din care să rezulte gradul de rudenie cu decedatul, sau, după caz, actul care atestă calitatea de tutore, curator, mandatar (original şi copie);
- dovada că solicitantul a suportat cheltuielile ocazionate de deces (original şi copie);
- act medical emis sau vizat de medicul expert al asigurărilor sociale, prin care se atestă boala care l-a făcut inapt şi data ivirii acesteia, în cazul copilului inapt în vârstă de peste 18 ani (original);
- adeverinţa care să certifice că, la data decesului, membrul de familie cu vârstă cuprinsă intre 18 si 26 de ani urma o forma de învătământ organizată potrivit legii (original).
Ajutor de deces
bratia2003
Doresc sa stiu daca, in urma mortii sorei mele, care avea un handicap pentru care primea lunar un ajutor de 272 lei, sotul supravietuitor este indreptatit sa ... (vezi toată discuția)