In calitate de persoana juridica (PFA), am contract cu o firma de curierat prin care expediez colete cu ramburs. In luna decembrie au fost cateva expeditii pentru care n-am primit inca rambursul, din cauza unor probleme interne ale firmei, independente de mine. Coletele au fost livrate la clientii mei, rambursurile au fost incasate, dar firma de curierat nu le-a virat inca in contul meu si nici nu are de gand sa o faca.
In aceste conditii, doresc sa le fac o notificare (redactata de mine, deocamdata, nu de un avocat). Pe ce as putea sa-mi bazez cererea, avand in vedere ca am studiat contractul si nicaieri nu se vorbeste despre conditiile in care se incaseaza si se vireaza rambursurile catre mine, in calitate de client? Nu exista termen maxim in care trebuie virati banii, nici prevederi despre penalitati aplicate in cazul in care nu se respecta acest termen.
Modelele de notificare pe care le-am gasit pe internet sunt mai degraba pentru cei care au de recuperat bani din facturi emise, or nu este cazul la mine. Pot intemeia notificarea pe prevederile art. 1079 alin. (2) Cod civil? Daca nu, pe baza a ce pot cere si recupera banii (evitand instanta si medierea, la care cu siguranta nu se vor prezenta)?
Mai mentionez ca in contract nu este trecut un termen pentru solutionarea reclamatiilor, ba mai mult, imi conditioneaza "actionarea asupra reclamatiei" cu plata contravalorii transportului. Desi stiu ca sunt lucruri diferite, eu nu doresc sa platesc factura pana nu primesc rambursurile. Banuiesc ca in cazul asta imi vor aplica penalitati, conform contractului, si uite asa o firma cu profit de milioane de euro face bani pe carca unui PFA.
Am vreo modalitate prin care sa-i constrang sa-mi vireze banii? Vorbim de o suma infima, de aceea stiu (si stiu si ei) ca n-am cum sa apelez la instanta, nici la serviciile unui avocat.