Firma la care lucrez a trimis unor clienti coletele cu plata ramburs. Clientii si-au primit coletele (evident, au platit banii la curier), dar curierul nu ne-a mai adus banii. Cel mai vechi colet a fost expediat in iulie 2022.
Le-am trimis o groaza de mail-uri, seful meu a vorbit cu seful lor local, iar ei ne-au raspuns de vreo doua ori ca trec printr-o situatie dificila acum si sa ne recuperam banii din transporturi (adica sa trimitem coletele cu plata la expeditor si sa re-facturam transportul, iar cand cei de la curierat ne factureaza, sa nu mai achitam factura, ci sa se scada din valoarea rambursurilor).
Le-am explicat ca acest lucru nu este posibil din doua motive:
- Unii clienti au contract cu preturi mai avantajoase decat avem noi si nu accepta sa le facturam noi transportul.
- Si, mai grav, marea majoritate a clientilor carora pana acum le trimiteam prin aceasta firma de curierat, au solicitat sa le trimitem prin alta firma din cauza ca s-au inchis sucursale in localitatile unde sunt ei si nu mai primesc coletele sau le primesc cu prea mare intarziere. Deci, practic, nu mai am cui sa-i re-facturez transportul.
Nu mi-au raspuns la acest aspect.. Am insistat cu mail-urile, dar ... pur si simplu nu mai imi raspund. Ne ignora total.
Nu am mai avut problema aceasta pana acum si as dori sa stiu ce as putea face, din punct de vedere legal, pentru a-i obliga sa ne restituie banii care ni-i datoreaza?
Formulați acțiune in instanța dacă nu va înțelegeți pe cale amiabila, se achita taxa de timbru la valoare însă toate cheltuielile de judecată se recuperează ulterior de la societatea pârâta.