Buna seara,
Va rog sa ma ajutati si pe mine cu un raspuns. Am o societate care se ocupa cu prestari de serviciu. Are un contract incheiat cu fancourier si la fiecare livrare ii vireaza in cont o suma de bani (o incaseaza prin banca). Acea suma reprezinta venitul din ramburs. In conditiile in care exista doar contract si nu se face nicio factura,doar soc. factureaza catre client prestarea de serviciu. Cum fac contarile?
Va multumesc.
Va rog sa reveniti cu precizarea: firma presteaza servicii pentru firma de curierat sau firma isi livreaza produsele catre clientii proprii folosinduse de firma de curierat?
In ambele cazuri trebuie sa fir o factura.
Daca e vorba de cazul al doilea, in care firma livreaza produsele catre clientii proprii prin firma de curierat, in pachet puneti factura catre client, factura care sa aiba pozitie distincata cu denumirea cheltuieli de transport. Clientul cand primeste coletul plateste firmei de curierat toata valoarea iar firma de curierat, asa cum spuneti, va vireaza banii in cont, mai putin cheltuielile de transport. Deci firma de curierat va trebui sa va dea factura pentru acea cheltuiala pe care o opreste.
Daca clientul suporta el personal cheltuielile de transport, atunci pe factura catre client nu mai treceti distinct cheltuieli de transport si nici firma de curierat nu mai trebuie sa va dea factura.
Inregistrarea facturilor si a venitului din ele presupun ca le puteti face personal.