Conform Statutului consilierilor juridici, la art. 8 se prevede ca, in activitatea sa, consilierul juridic asigura:
- consultanta, asistenta si reprezentarea autoritatii sau a institutiei publice ori a persoanei juridice in favoarea careia exercita profesia, apara drepturile si interesele legitime ale acestora in raporturile lor cu autoritatile publice, institutiile de orice natura, precum si cu orice persoana juridica sau fizica, romana ori straina;
- avizarea si contrasemnarea actelor cu caracter juridic in conditiile legii.
La art. 10 sunt prevazute urmatoarele activitati:
- consultatii si cereri cu caracter juridic in toate domeniile dreptului;
- redactarea de opinii juridice cu privire la aspecte legale ce privesc activitatea acesteia;
- redactarea proiectelor de contracte, precum si negocierea clauzelor legale contractuale;
- asistenta, consultanta si reprezentarea juridica a persoanelor juridice si a altor entitati interesate;
- redactarea de acte juridice, atestarea identitatii partilor, a consimtamantului, a continutului si a datei actelor incheiate, care privesc persoana juridica in favoarea careia consilierul juridic exercita profesia;
- avizarea si contrasemnarea actelor cu caracter juridic;
- verificarea legalitatii actelor cu caracter juridic si administrativ primite spre avizare;
- semnarea la solicitarea conducerii, in cadrul reprezentarii, a documentelor cu character juridic emanate de la persoana juridica sau de la institutia publica reprezentata;
1. avizele pentru legalitate si conformitate vor fi insotite de semnatura si parafa profesionala;
2. parafa profesionala individuala va cuprinde in mod obligatoriu urmatoarele elemente:
- denumirea „COLEGIUL CONSILIERILOR JURIDICI“ (teritorial - JUDET);
- Sigla „COLEGIUL CONSILIERILOR JURIDICI“ (teritorial - JUDET);
- numele si prenumele consilierului juridic, insotite de mentiunea S (stagiar) sau D (definitiv), dupa caz;
- codul unic de identificare, format din 2+4 (patru) cifre, alocat in ordinea inscrierii in Tablou, cod unic de inregistrare ce nu va mai putea fi realocat (primele doua cifre reprezinta judetul);
c) in conditiile in care actul juridic supus avizarii pentru legalitate nu este conform legii, consilierul juridic va formula un raport de neavizare in care va indica neconcordanta acestuia cu normele legale, in vederea refacerii actului;
d) consilierul juridic, indiferent de forma in care isi desfasoara activitatea profesionala, se subordoneaza, numai pe linie administrativa, persoanei juridice in favoarea careia isi exercita profesia.
Acum dvs nu ati mentionat daca sunteti consilier juridic stagiar, indrumator sau definitiv. In functie de asta puteti pune concluzii la judecatorie, tribunal etc.
Consilierul juridic stagiar poate pune concluzii la judecatorie si tribunale, ca instanta de fond, la organele de urmarire penala, precum si la celelalte organe administrative cu atributii jurisdictionale.
Consilierul juridic definitiv poate pune concluzii la instantele judecatoresti de toate gradele, la organele de urmarire penala, precum si la toate autoritatile si organele administrative cu atributii jurisdictionale.
Tot in Statut, la art. 40 mai gasiti si aceste indatoriri ale consilierului juridic: - apara drepturile si interesele legitime ale institutiei, persoanei juridice, autoritatii sau entitatii pentru care exercita profesia, asigura consultanta si reprezentare juridica, avizeaza si contrasemneaza actele cu caracter juridic emise de acestea.
- acorda consultanta, opinia sa fiind consultativa.
- formuleaza punctul sau de vedere potrivit prevederilor legale si a crezului sau profesional.
- va aviza si va semna acte cu caracter juridic, avizul pozitiv sau negativ, precum si semnatura sa fiind aplicate numai pentru aspectele strict juridice ale documentului respectiv.- nu se pronunta asupra aspectelor economice, tehnice sau de alta natura cuprinse in documentul avizat ori semnat de acesta.
Astea sunt atributiunil general valabile pentru toti consilierii juridici, dar se manifesta in functie de specificul locului de munca al fiecaruia. La Somaj ma gandesc ca ar putea sa va implice in chestii legate de: - Medierea muncii, Informarea si consilierea profesionala, Acordarea de credite avantajoase , Completarea veniturilor salariale, Calificarea somerilor in meserii cerute de agentii economici - Cursuri de calificare si recalificare, Subventionarea cheltuielilor angajatorilor pentru servicii de formare profesionala a angajatilor proprii, Servicii de preconcediere, Subventionarea locurilor de munca, Participarea la Bursele locurilor de munca organizate de AMOFM Bucuresti precum si late multe chestii legate de dosarele care se depun acolo, actele pe care le contin aceste dosare, dreptul de a beneficia sau nu de indemnizatia de somaj...etc...