Extras din Legea nr.514/2004
ART. 11
Exercitarea profesiei de consilier juridic este compatibila cu:
a) activitatea didactica universitara si de cercetare juridica, activitatea literara, culturala si publicistica nesalarizata;
b) functia de arbitru, mediator sau expert, in conditiile legii si cu respectarea prevederilor legale privind conflictul de interese;
c) participarea la comisii de studii, de intocmire a proiectelor de reglementari juridice.
Extras din Statutul profesiei de consilier juridic
ART. 4
Consilierul juridic, in exercitarea profesiei, se supune numai Constitutiei, legii, codului de deontologie profesionala si prezentului statut al profesiei.
ART. 5
In exercitarea profesiei si in legatura cu aceasta, consilierul juridic este independent profesional si nu poate fi supus nici unei ingradiri sau presiuni de orice tip, acesta fiind protejat de lege impotriva acestora.
ART. 6
Consilierul juridic asigura apararea drepturilor si intereselor legitime ale statului, ale autoritatilor publice centrale si locale, ale institutiilor publice si de interes public, ale celorlalte persoane juridice de drept public, precum si ale persoanelor juridice de drept privat si ale celorlalte entitati interesate in conformitate cu Constitutia si cu legile tarii.
ART. 7
Relatia profesionala dintre consilierul juridic si beneficiarul serviciilor sale se bazeaza pe onestitate, probitate, corectitudine, confidentialitate si independenta opiniilor profesionale.
ART. 8
In activitatea sa, consilierul juridic asigura:
- consultanta, asistenta si reprezentarea autoritatii sau a institutiei publice ori a persoanei juridice in favoarea careia exercita profesia, apara drepturile si interesele legitime ale acestora in raporturile lor cu autoritatile publice, institutiile de orice natura, precum si cu orice persoana juridica sau fizica, romana ori straina;
- avizarea si contrasemnarea actelor cu caracter juridic in conditiile legii.
ART. 10
a) Activitatea profesionala a consilierului juridic se realizeaza prin:
- consultatii si cereri cu caracter juridic in toate domeniile dreptului;
- redactarea de opinii juridice cu privire la aspecte legale ce privesc activitatea acesteia;
- redactarea proiectelor de contracte, precum si negocierea clauzelor legale contractuale;
- asistenta, consultanta si reprezentarea juridica a persoanelor juridice si a altor entitati interesate;
- redactarea de acte juridice, atestarea identitatii partilor, a consimtamantului, a continutului si a datei actelor incheiate, care privesc persoana juridica in favoarea careia consilierul juridic exercita profesia;
- avizarea si contrasemnarea actelor cu caracter juridic;
- verificarea legalitatii actelor cu caracter juridic si administrativ primite spre avizare;
- semnarea la solicitarea conducerii, in cadrul reprezentarii, a documentelor cu caracter juridic emanate de la persoana juridica sau de la institutia publica reprezentata;
b) 1. avizele pentru legalitate si conformitate vor fi insotite de semnatura si parafa profesionala;
2. parafa profesionala individuala va cuprinde in mod obligatoriu urmatoarele elemente:
- denumirea "COLEGIUL CONSILIERILOR JURIDICI" (teritorial - JUDET);
- sigla "COLEGIUL CONSILIERILOR JURIDICI" (teritorial - JUDET);
- numele si prenumele consilierului juridic, insotite de mentiunea S (stagiar) sau D (definitiv), dupa caz;
- codul unic de identificare, format din 2+4 (patru) cifre, alocat in ordinea inscrierii in Tablou, cod unic de inregistrare ce nu va mai putea fi realocat (primele doua cifre reprezinta judetul);
c) in conditiile in care actul juridic supus avizarii pentru legalitate nu este conform legii, consilierul juridic va formula un raport de neavizare in care va indica neconcordanta acestuia cu normele legale, in vederea refacerii actului;
d) consilierul juridic, indiferent de forma in care isi desfasoara activitatea profesionala, se subordoneaza, numai pe linie administrativa, persoanei juridice in favoarea careia isi exercita profesia.
ART. 11
Dreptul la opinie profesionala a consilierului juridic este garantat.
In ceea ce priveste nota interna puteti formula un raspuns in scris catre conducerea societatii in care va veti motiva refuzul indeplinirii acestor noi obligatii insa, daca doriti sa faceti si acest lucru de a fi casier incasator o puteti face.