Potrivit art. 10, lit. a) din Statutul profesiei de consilier juridic, publicat in Monitorul Oficial nr. 684/2007, activitatea profesionala a consilierului juridic se realizeaza prin:
“-consultatii si cereri cu caracter juridic in toate domeniile dreptului;
-redactarea de opinii juridice cu privire la aspectele legale ce privesc activitatea acesteia;
-redactarea proiectelor de contracte, precum si negocierea clauzelor legale contractuale;
-asistenta, consultanta si reprezentarea juridica a persoanelor juridice si a altor entitati interesate;
-redactarea de acte juridice, atestarea identitatii partilor, a consimtamantului, a continutului si a datei actelor incheiate, care privesc persoana juridica in favoarea careia consilierul juridic exercita profesia;
-avizarea si contrasemnarea actelor cu caracter juridic;
-verificarea legalitatii actelor cu caracter juridic si administrativ primite spre avizare;
-semnarea la solicitarea conducerii, in cadrul reprezentarii, a documentelor cu caracter juridic emanate de la persoana juridica sau de la institutia publica reprezentata”.
Desi in majoritatea institutiilor publice contractele sunt redactate de oricine altcineva decat de consilierii juridici, Statutul profesiei contine o prevedere cat se poate de clara in sensul redactarii lor de consilierii juridici.
Nerespectarea acestei prevederi nu arata decat ca cei ce conduc institutiile nu o cunosc sau, daca o cunosc, nu o aplica.
Din prevederea citata mai sus rezulta ca nu dvs. trebuie sa redactati contractele, ci un consilier juridic.
Pe de alta parte, din dispozitia primarului nu rezulta ce atributii veti avea, concret. Incheierea contractelor de achizitii publice presupune experienta in domeniu, experienta ca jurist si facilitate in negocierea finala a acestor contracte.
Contractele de achizitii publice trebuiesc incheiate in interesul institutiei publice si cu respectarea legislatiei in domeniu, astfel incat un audit public extern al camerei teritoriale de conturi sa nu va afecteze in niciun mod.
In locul dvs. as solicita anularea dispozitiei primarului la sectia de contencios administrativ a tribunalului, conform Legii nr. 554/2004, avand in vedere art. 10 din Statutul profesiei de consilier juridic.