avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1212 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... concediu crestere al doilea copil
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

concediu crestere al doilea copil

Buna ziua! Sunt studenta si am nascut pe 15 martie 2015. Beneficiez de indemnizatie de crestere a copilului pana in martie 2017. Acum sunt din nou insarcinata. Copilul se va naste in iunie 2016 si pt acest copil vrea sa intre sotul in concediu de crestere a copilului. Intrebarea este daca eu voi pierde indemnizatia de 600 de lei pt primul copil din momentul in care intra sotul in concediu.
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 11:23, 12 Ianuarie 2016
1. Veti beneficia de indemnizatie pentru concediu crestere copil pentru primul copil (CCC1) pana inclusiv in ziua in care copilul implineste 2 ani.

2. - Deoarece al doilea copil se va naste inainte de a se termina CCC1 dvs. veti intra direct din CCC1 in CCC2 incepand cu data de 16 martie 2017.
- Pe perioada iunie 2016 - 16 martie 2017 veti mai primi, pe langa indemnizatia pentru CCC1, inca 600 lei lunar.

3. - Cel putin ultimele doua luni din CCC2 sunt rezervate tatalui copilului.
- Tatal copilului poate solicita oricand sa intre in CCC1 sau CCC2.
- Nu se poate ca, in acelasi timp, mama sa beneficieze de CCC1 iar tatal de CCC2.

Multumesc pentru raspuns. Inca o intrebare, va rog: cum sa facem ca sa intre el in concediu? Trebuie sa renunt eu? Si care ar fi suma primita pentru cei doi copii daca intra el in CCC?
1. - Tatal copilului poate intra acum, in locul dvs., in CCC1.
- Dvs. anuntati AJPIS sa va suspende plata indemnizatiei pentru a intra tatal copilului in CCC1.
- Apoi tatal va depune actele necesare la Primarie.

2. - Dupa aceea va intra direct in CCC2 si se va respecta ceea ce am spus si pentru dvs. in raspunsul meu precedent.