Este legal ca in fisa postului sa se mentioneze ca nu se permite respectivului salariat sa comunice date din activitatea sa catre presa sau sa acorde interviuri ?
(nu e suficienta legislatia functiei publice pentru aceasta...??)
Daca da, rog precizati ce reglementare /lege permite sau impune acest lucru.
Daca este mentionat acest lucru in fisa postului si se cere semnatura salariatului, ce poate sa faca acesta in caz ca nu e legal sa se prevada acest lucru in fisa postului ?
spuneti-mi pentru ambele situatii, cat si pentru cazul in care firma respecta statut de bugetar pentru anumite situatii, dar are statut de firma privata pentru alte situatii (cum ar fi salariile sa zicem)
1. Legea nr.7/2004 privind Codul de conduita a functionarilor publici
art. 9: Activitatea publica
(1)Relatiile cu mijloacele de informare in masa se asigura de catre functionarii publici desemnati in acest sens de conducatorul autoritatii sau institutiei publice, in conditiile legii.
(2)Functionarii publici desemnati sa participe la activitati sau dezbateri publice, in calitate oficiala, trebuie sa respecte limitele mandatului de reprezentare incredintat de conducatorul autoritatii ori institutiei publice in care isi desfasoara activitatea.
(3)In cazul in care nu sunt desemnati in acest sens, functionarii publici pot participa la activitati sau dezbateri publice, avand obligatia de a face cunoscut faptul ca opinia exprimata nu reprezinta punctul de vedere oficial al autoritatii ori institutiei publice in cadrul careia isi desfasoara activitatea.
2. Legea 447/2004 privind Codul de conduita a personalului contractual din autoritatile si institutiile publice
Art. 9. - Activitatea publica
(1) Relatiile cu mijloacele de informare in masa se asigura de catre persoanele desemnate in acest sens de conducatorul autoritatii sau institutiei publice, in conditiile legii.
(2) Angajatii contractuali desemnati sa participe la activitati sau dezbateri publice, in calitate oficiala, trebuie sa respecte limitele mandatului de reprezentare incredintat de conducatorul autoritatii ori institutiei publice in care isi desfasoara activitatea sau mandatul dat de demnitarul in cabinetul caruia sunt incadrati.
(3) In cazul in care nu sunt desemnati in acest sens, angajatii contractuali pot participa la activitati sau dezbateri publice, avand obligatia de a face cunoscut faptul ca opinia exprimata nu reprezinta punctul de vedere oficial al autoritatii ori institutiei publice in cadrul careia isi desfasoara activitatea.
3. Pentru sectorul privat, acest lucru trebuie sa fie prevazute in reg.intern sau in R.O.F. al societatii.
Inteleg ca nu exista prevederi pentru firmele cu forma mixta de organizare (bugetar-privat ) ? Adica, pentru situatia in care firma nu se incadreaza in niciuna din situatiile de mai sus sau cand este privatizata, este legal posibil/admisibil sa se restrictioneze complet comunicarea cu exteriorul (in ceea ce priveste activitatea de la locul de munca ) prin fisa postului ?
Functionari publici
Maria45
va rog sa-mi spuneti si mie ,daca sunt functionar public, referent cu atributiuni de asistenta sociala si am terminat fac. de sja brasov -administratie publica ... (vezi toată discuția)