avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 507 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... pierderile pe bloc se impart in mod egal?
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

pierderile pe bloc se impart in mod egal?

Buna ziua. Avem o problema la asociatia de proprietari: fostul administrator a decedat si ne-a lasat cu factura de la salubritate restanta pe 1,5 ani( martie 2014-august 2015). Mentionez ca noi,locatarii, am achitat lunar cheltuielile de intretinere, dar banii nu au fost depusi de catre administrator la compania de salubritate, astfel ca acum suntem nevoiti sa mai platim o data facturile respective. Intrebarea este: SUMA NEPLATITA FIIND CONSIDERATA PIERDERE, SE IMPARTE IN MOD EGAL PE APARTAMENT (asa cum platim pierderile de apa) SAU DIN NOU, PE PERSOANA? In speranta ca ma lamureste cineva care cunoaste legea asociatiei de proprietari ( cu nr. lege, nr. articol...). va multumesc.
Cel mai recent răspuns: eugarizan , utilizator 17:30, 18 Ianuarie 2016
Ma intrebati daca am fost interesat de asociatie?, nu am inteles foarte bine, ma scuzati...Daca da, vreau sa va informez ca fiind un proprietar bun platnic, ca si ceilalti vecini ai mei am platit consumul lunar, la timp, doar ca firma de salubritate trimitea instiintari despre restante exact administratorului , care avea grija ca acestea sa nu ajunga la noi. Oare am gresit cu ceva?
Administratorul este angajatul asociatiei.
Verificarea actiunilor acestuia, respectiv, indeplinirea atributiilor, revine comitetului executiv in frunte cu presedintele asociatiei de proprietari. Cei din comitet trebuie sa verifice lunar daca administratorul a platit facturile de utilitati.
Indreptati- va impotriva acestora printr-o actiune in instanta pentru prejudiciul adus.
Pentru plata pierderilor trebuie facuta pe nr de persoane asa cum s-a platit initial.
razvan200444... sa nu ma intelegi ca am pus acea intrebare cu rautate , adica daca ati participat la adunarile generale , daca a " rasuflat " ceva in legatura cu problema ridicata .
Dupa stiinta mea , acel contract sau orice contract de ce natura este el : apa , caldura , salubritate , contracte de munca etc . se semneaza de presedinte , in concluzie si dupa parerea mea acele instiintari trebuiau sa ajunga la acesta , dar ce a facut comisia de cenzori ? nu a observat ca nu apar facturi pentru salubritate ?
Bine a spus cyan , urmati acest sfat dar nu de unul singur , iar pana la elucidarea cazului trebuie platit serviciul caci ramaneti cu mormane de gunoi .
Vedeti ca trebuie sa aibe loc adunarea generala anuala a asociatiei si cei care trebuiau sa si faca treaba si nu si a facut acest lucru , nu au ce mai cauta si sa si vada de treaba lor .
Aceasta este parerea mea mai asteptati si alte solutii , dar numai trebuie jumatati de masura si ca sa nu le spun caci pe urma se zice ca jignesc , acei care vor doar sa se afle in treaba , sa lase locul altrora care vor cu adevarat sa se implice .
Va doresc succes .
1-Am inteles ex administratorul a inteles sa paraseasca aceasta lume
Dumnezeu sa il ierte
Precizatifactura de la salubritate restanta pe 1,5 ani
Administratorul este angajatul asociatiei cu limita de competenta legal stabilita
Dar activitatea si documentele asociatiei,conform dispozitii in vigoare trebuiesclunar sau ori de cate ori este necesar - verificate si vizate ,semnate,stampilate de catre cenzor si de catre presedintele de asociatie
Cei 2=cenzor,presedinte ,pe parcursul a 1,5 ani nu au constatat ca nu se depune de catre administrator document lunar de plata facturi salubritate ?
Legal,daca proprietarii a u achitat lunar cotele de intretinere, prejudiciul ar trebui recuperat din eventuala garantie materiala prevazuta de legiutor la angajarea administratorilor de imobil sau prin actiune formulata impotriva mostenitorilor ex administratorului
Responsabili pentru acumularea debitului este in principal ex administratorul care a calculat si perceput cotele individuale dar nu a achitat lunar c/v facturi,cat si cenzorul si reprezentantul legal al asociatiei de proprietari care au demonstrat ca nu au exercitat cu respect,cu buna credinta ,cu profesionalism obligatiile de serviciu pe parcursul acumularii debitului
razvan2004444444444 a scris:
Avem o problema la asociatia de proprietari: fostul administrator a decedat si ne-a lasat cu factura de la salubritate restanta pe 1,5 ani( martie 2014-august 2015). Mentionez ca noi,locatarii, am achitat lunar cheltuielile de intretinere, dar banii nu au fost depusi de catre administrator la compania de salubritate...

Dumneavoastra @razvan, ca si alti vecini ai dumneavoastra, nu aveti nici o problema daca ati platit la timp sumele repartizate lunar pe listele de plata.
Problema trebuie sa o dezlege si sa o rezolve cei pe care i-ati ales in comitetul executiv sa conduca asociatia de proprietari.
Acestia, in frunte cu presedintele si comisis de cenzori pot sa explice daca administratorul a avut banii, daca si i-a insusit si nu a achitat salubritatea ori nu a avut bani suficienti din inacasari (poate sunt multi restantieri) si administartorul a achitat doar unii furnizori nu si salubritatea.
Vi se poate solicita sa va patiti restantele dar nu sa platiti inca odata ceea ce ati achitat pana acum.
Ca sa intelegem mai bine, informati-va si spuneti-ne ce s-a intamplat: adminstratorul a avut bani suficienti si i-a sustras ori nu a avut suficienti bani si a achitat preferential caldura, apa, liftul... lasand salubritatea neachitata!?
Apoi discutam de pierderi, repartizari... daca este cazul.




Alte discuții în legătură

Delapidare de bani din asociatie de catre administrator wasi1 wasi1 Buna ziua.A preluat de curad presidentia asociatiei de proprietari unde locuiesc si am aflat de la vechea conducere ca administratorul a delapidat fondul de ... (vezi toată discuția)
Asociatie de locatari mariapopescu20 mariapopescu20 Asociatia a dat in judecata vechiul comitet pentru neafisarea diferentelor de apa dintre factura furnizorului si consumul din bloc. La vechiul comitet au fost ... (vezi toată discuția)
Este legal ca niste bani furati de o persoana sa se impute unei asociatii de proprietari? Santioneanu Santioneanu Se întampla in vara anului 2006 cand asociatia de proprietari a fost sesizata de neplata unor facturi la Radet si de disparitia documentelor din casierie, ... (vezi toată discuția)