avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 529 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Poliţe de asigurare, reasigurare ... Despagubire RCA: excluderea pieselor avariate si ...
Discuție deschisă în Poliţe de asigurare, reasigurare şi probleme juridice conexe

Despagubire RCA: excluderea pieselor avariate si nereguli in solutionarea dasarului de dauna

Buna ziua,
am avut un accident de motocicleta, cu impact frontal in lateralul masinii vinovatului, acesta ne acordand prioritate la o intersectie unde avea indicator de STOP, eu circuland pe drumul prioritar.si cu o viteza de 35-40 de km/h
Accident produs la inceputul luni mai 2009,
Motocicleta fiind una necarenata ( model naked, "de strada") a rezultat o serie de avarii, pe partea stanga unde a cazut de asfalt, desi o dotasem cu crash pad-uri ( elemente de protectie in cazul caderii motocicletei ) evitand astfel avarierea cadrul si rezervorul
Societatea nu vreA sa acorde despagubiri pentru avarierea jantei fata si a discurilor de frana, motivand lucruri ce nu au de a face cu dinamica uni accident de motocicleta si nici a modului in care sau avariat acestea.
Roata se gaseste pe autorizatia de reparatii data de la politie, dar nu este luata in calcul.
Mi-au spuss ca " domne politistu scrie in autorizatie ce vrei dumneata, nu ce e avariat atunci"
dar pt despagubirea echipamentului a trebuit sa fac un drum de vreo 270km sa aduc completare pe autorizatia de reparatie.
Unitatea reparatoare ( reprezentanta a firmei de motocicleta) a constatat ca elemetele au fost avariate din accident si mi-au oferit si explicatii despre cum sau produs.
Astfel in momentul impactului discurile de frane erau blocate prin actionarea levierului de frana ce permite placutelor de frana prinderea discurilor cu ajutorul etrierelor, fixate de furca,(furca strambandu-se si ea) cu mentiunea ca discurile de frana sunt fixate la randui de janta si nu alt element al motocicletei. si in urma fortei de impact acestea fiind blocate sau deformat doar pe portiunea in care au fost prinse de placutele de frana si nu sau ovalizat in intregime.
In urma impactului cu masina , motocicleta a fost trantita de asfalt rezultand si zgarietura de pe janta de o lungime de 6-8 cm ce a dus si la dezechilibrarea acesteia.
Mentionez ca inspectorul pana a venit la constatare a trebuit sa fie trimis in mod expres la cererea directorului de daune, dupa ce am batut la toate usile lor,
La reconstatare nu a facut decat niste poze, a intrebat departamentu tehnic si mecanic cum s-a intamplat si a plecat, nerespectand Art. 38. alin. 4 din Ordin nr. 20/2008.
Ei mi-au dat explicatia cum ca discurile nu aveau cum sa fie ovalizate din moment ce nu se regasesc urme de impact pe acestea si astfel nu se pot ovaliza, iar janta nu se putea zgaria la impactul cu o laterala de masina.In justificarile lor nu tin cont absolut deloc de cum s-a produs acest accident,ci doar de imaginatile lor,bogate cand e vorba de a nu acorda despagubire.
AM facut sesizare catre CSA ,dar pentru alte nereguli constatate in urma derularii acestui dosar,CSA neavand rol de expertize tehnice.
Au trecut aproape 3 luni de la producerea accidentului, si termenul in care se solutioneaza aceste dosare de catre societ RCA, expira, conforma ordinului 20/2008 al CSA.
Soc spune ca ei au dat o solutie dar eu nu sunt de acord cu ea.
Am inteles, ca pentru incheierea dosarului eu trebuie sa depun o ultima hartie, reprezentand cerere de despagubire, formulandu-mi pretentiile.
Dar ce pretentii sa am cand eu nu imi pot repara motocicleta, din moment ce ei nu imi specifica clar ce despagubiri imi acorda, iar service-ul nu poate repara motociclete fara inlocuirea tuturor reperelor, din motive de siguranta rutiera.?

Intrebarea mea,adresata in special expertilor tehnici, cum pot demonstra celor de la RCA ( sa le deschid si lor mintea, ca nu cred ca au vazut prea multe avarii de motociclete la viata lor si sun in lumea lor)) ca cele 2 repere sunt avariate in urma unei forte ce au actionat asupra motocicletei din impactul produs?

Sa cer o expertiza tehnica in instanta judecatoreasca sau inainte de deschidera actiunii in instanta?
Cine suporta acesta expertiza tehnica?
Ce se intampla daca ei au depasit termenul de 3 luni, in care trebuiau sa incheie acest dosar, si alte 15 zile sa achite daunele?

Scuze pentru mesajul lung, dar vroiam sa va prezint cat mai multe elemente din desfasurarea acestui dosar, pentru a intelege cum considera sa isi indeplineasca obligatiile, societatile de asigurari RCA.

Va multumesc, astept pareri si sugesti.

Cel mai recent răspuns: Ioan Ciobanu , Expert judiciar 23:40, 14 Februarie 2010
Cererea de despagubire trebie depusa pentru a incepe termenul celor 15 zile ale obligatiei de plata(incepe la depunerea ultimului doc. la dosar). Faceti obiectiuni privind reparatiile/inlocuirile refuzate, cu rezerva de a actiona in justitie pentru divergente.Considerati suma primita drept avans, urmand completarea ulterioara,conf. hot. judecatoresti.
Expertiza tehnica judiciara ( in caz de castig) se recupereaza tot de asigurator.Inainte de depunerea cererii de chemare in judecata, e bine sa o discutati cu juristul asiguratorului, care va trege un semnal de alarma (acolo unde trbuie) si poate rezolvati cazul fara a apela la instanta.
Ultima modificare: Joi, 30 Iulie 2009
nucu$, utilizator
horace2009 a scris:


Intrebarea mea,adresata in special expertilor tehnici, cum pot demonstra celor de la RCA ( sa le deschid si lor mintea, ca nu cred ca au vazut prea multe avarii de motociclete la viata lor si sun in lumea lor)) ca cele 2 repere sunt avariate in urma unei forte ce au actionat asupra motocicletei din impactul produs?

Sa cer o expertiza tehnica in instanta judecatoreasca sau inainte de deschidera actiunii in instanta?
Cine suporta acesta expertiza tehnica?


Va recomand sa luati legatura cu un expert tehnic judiciar specialitatea autovehicule si circulatie rutiera. Acesta pe baza examinarii motocicletei avariate poate sa stabileasca daca respectivele piese sau avariat in accident sau nu.
Expertiza tehnica puteti s-o efectuati atat inainte de deschiderea procesului cat si in timpul procesului. Precizez ca expertiza efectuata inaintea deschiderii procesului are caracter extrajudiciar si va foloseste numai pentru justificarea actiunii. Oricum in cursul procesului se va mai efectua o alta expertiza (judiciara). Parerea mea este ca efectuarea unei expertize extrajudiciare, in acest caz, reprezinta o cheltuiala inutila.
Succes!!!
Va multumesc, pentru saftul dat.
Eu stiu ce conduceam inainte si dupa accident, iar avarile au survenit in mod clar in urma impactului, nici nu se poate pune la indoiala asta.
Mai ales ca vorbim de o motocileta din 2006 ce arata impecabil.
Este posibil ca un expert tehnic sa nu fie de acord ca aceste daune foarte clare, sa nu fie rezultate in urma accidentului?
Caci la compania de asigurari am vazut foarte multa incompetenta sau subiectivism.

si inca o intrebare.
Am inteles ca expertiza tehnica facuta inaintea inceperii actiunii in instanta este suportata de mine, dar efectuarea acesteia in instanta, cine o va platitii?
Multumesc de sfat.
Cererea de despagubire tipizata luata de la societatea de asigurari, este valabila atat pt. despagubiri CASCO cat si RCA conform spuselor lor.
In acest caz apar campuri de completat ce nu fac obiectul unei daune RCA ci doar Casco,
Lipseste varianta de a opta pentru despagubirea in cazul reparatiei in regie propie, cat si campul de a-ti putea ridica banii de la casierie.
In acest caz, pot opta pt. depunerea unei cereri redactate personal , cu pretentiile dorite in vederea despaguirii pt. reparatia in regie propie, cu ridicarea banilor de la casierie?
AM inteles ca o data ce depun o cerere de despagubire, societatea imi calculeaza suma cu, care ma poate despagubi si imi va fi vira direct in contul bancar suma, fara a amai putea sa aduc ulterior pretentii cu privire la valoarea despagubirii si a sumei virate.
De aceea doresc varianta ridicarii de la casierie , ca in eventualitatea unei despagubiri reduse, sa pot refuza suma propusa, printr-un refuz formulat in scris si inaintarea unei actiuni in instanta.
Ma bucur ca am gasit in sfarsit oameni ce ofera sfaturi utile ,pentru solutionarea astfelor de probleme.
horace2009 a scris:


Este posibil ca un expert tehnic sa nu fie de acord ca aceste daune foarte clare, sa nu fie rezultate in urma accidentului?
Caci la compania de asigurari am vazut foarte multa incompetenta sau subiectivism.

si inca o intrebare.
Am inteles ca expertiza tehnica facuta inaintea inceperii actiunii in instanta este suportata de mine, dar efectuarea acesteia in instanta, cine o va platitii?


1. Din pacate, raspunsul la prima problema este afirmativ. Este posibil ca un expert tehnic sa nu fie de acord cu faptul ca anumite piese sa se fi avariat in urma accidentului. Depinde de profesionalismul expertului. Dar mai depinde si de principiile deontologice dupa care se orienteaza.
2. In instanta, una dintre parti solicita efectuarea unei expertize tehnice, iar instanta incuviinteaza efectuarea acesteia. Expertiza este platita initial de catre partea care a solicitat-o. Contravaloarea acestei expertize intra in cheltuieli de judecata si va fi suportata, in final, de catre partea care pierde procesul.
Succes!!!!

Alte discuții în legătură

Recuperare prejudiciu, dauna accident fara victime ,rca valabil,refuz comunicare oferta de despagubire gutermsergiu gutermsergiu Buna ziua sunt pagubit,proprietar auto implicat in accident ,masina mea fiind condusa de fiul meu. Politia a intocmit PV de contraventie ,a stabilit ... (vezi toată discuția)
Plangere penala impotriva inspectorului de daune horace2009 horace2009 Bunza ziua, am un dosar de dauna RCA nesolutionat din cauza inspectorului de daune prin modului in care acesta la instrumentat si prin abuzurile pe care le-a ... (vezi toată discuția)
Cine plateste devizul .... urgent ! catalin_85 catalin_85 Buna ziua ... ma flu intr-o dilema .... posed o dacie 1310 din 97 care a fost accidentata intr-un accident de catre o doamna cu asigurare la [editat - ... (vezi toată discuția)