Puteţi să detaliaţi puţin afirmaţia dvs. ?
La ce vă referiţi când spuneţi că am avea câştig de cauză - la faptul că am găsit cel puţin o clauză abuzivă, încălcând mai multe paragrafe din Legea 193/2000 (chiar din startul legii, la art.1, dar şi alte articole evidente), sau la încălcarea gravă a legilor din domeniul Energiei Electrice şi a Gazelor, care spun extrem de clar că dacă un client deja debranşat şi-a plătit facturile, Electrica S.A. era obligată să anunţe Operatorul de Reţea în maxim 4 ore, pentru a-l reconecta în maxim 48 de ore la sursa de curent, astfel, încălcând cel puţin Art.9, alin.(1) din Ordinul A.N.R.E. nr.118/2015, dar şi Ordinul A.N.R.E. nr.64/2014, Art.59, alin.(4) litera c), unde textele legilor sunt aşa de clare, încât nu înţeleg continuarea abuzurilor celor de la Electrica S.A.
(incompetenţa şi necunoaşterea legilor din propriul domeniu e gravă ...), care refuză o amărâtă de rebranşare a unei bătrâne bolnave, de parcă ar face-o împotriva unei criminale !
➫
Ce ziceţi, avem şanse să cerem - ori A.N.R.E., ori în Instanţă -, aplicarea acestui Articol 9, alin. 3 şi 5 din Ordinul A.N.R.E. nr.118/2015, care e extrem de clar (se referă la faptul că pentru reconectarea la curentul electric a clientului,
doar Facturile trebuiau plătite, nu şi acele aberante taxe de debranşare-rebranşare de 220 lei, care sunt abuziv băgate în Contract - fără negociere directă -, această clauză încălcând mai multe articole din diverse legi, inclusiv d.p.d.v. contabil):
☛
Art.9, Alin.(3). Indicatorii de performanţă generali sunt: a) numărul de locuri de consum transmise O.R. pentru RECONECTARE DUPĂ PLATA CONTRAVALORII FACTURII AFERENTE ACTIVITĂŢII DE FURNIZARE, pentru care furnizorul a comunicat O.R. solicitarea de reconectare ÎN MAXIM 4 ORE de la confirmarea îndeplinirii de către C.F. a obligaţiilor de plată;
☛☛☛ Alin.(5). DACĂ FURNIZORUL DEPĂŞEŞTE TERMENUL PREVĂZUT LA ALIN. (3), PLĂTEŞTE C.F. O COMPENSAŢIE DE 100 LEI, LA CARE SE ADAUGĂ 50 LEI DUPĂ FIECARE INTERVAL DE 24 ORE DE ÎNTÂRZIERE PESTE ACEST TERMEN.
De-acum sunt cam 5 luni ... faceţi calculul compensaţiilor pe care ar trebui să le dea Electrica S.A., dar şi daunele ulterioare, morale şi materiale !
Eu zic că acel articol 5, concomitent cu art. 3 la care face referire, e destul de clar -
"RECONECTAREA SE FACE DUPĂ PLATA CONTRAVALORII FACTURII AFERENTE ACTIVITĂŢII DE FURNIZARE."
Sper să se facă public acest caz grav de abuz, mai rar întâlnit ! Să ţii o bătrână de 82 ani, bolnavă de minim 11 boli depistate oficial de medici, fără curent electric timp de 5 luni, exact în plină iarnă geroasă, pentru că vrei tu, Electrica, nişte bani nemeritaţi, e deja considerată tentativă de crimă !
DACĂ-I BAL, BAL SĂ FIE !
Apropo, dacă studiaţi Noul Cod Penal, cei de la Electrica pot fi acuzaţi, pe lângă "clasicul" ABUZ ÎN SERVICIU (Art. 297), şi de ŞANTAJ (Art. 207) - e un şantaj evident faptul că şefii Electrica au condiţionat rebranşarea clientei la sursa de curent electric de plata unei sume care nici măcar nu respecta clar legislaţia actuală -, dar şi de FURT (Art. 228) !
Ştiu că o să ziceţi că aberez în legătură cu Furtul, dar vă rog să citiţi textele aliniatelor din Art. 228 ale Noului Cod Penal, care se referă şi la furtul de Energie Electrică (e considerat "bun mobil", ca şi Înscrisurile):
Art. 228. FURTUL. (1) Luarea unui bun mobil din posesia sau detenţia altuia, fără consimţământul acestuia, în scopul de a şi-l însuşi pe nedrept, se pedepseşte ... (NOTĂ: Angajaţii Electrica S.A. au făcut Debranşarea în lipsa bătrânei, deci fără consimţământul ei, mai grav fiind faptul că aceasta plecase de dimineaţă să plătească acea factură restantă, ceea ce a şi făcut !)
(2) Fapta constituie furt şi dacă bunul aparţine în întregime sau în parte făptuitorului, dar în momentul săvârşirii, acel bun se găsea în posesia sau detenţia legitimă a altei persoane.
(3) Se consideră bunuri mobile şi Înscrisurile, ENERGIA ELECTRICĂ, precum şi orice alt fel de energie care are valoare economică !
Dacă observaţi că am scris ceva eronat sau neconform cu legislaţia, vă rog să mă atenţionaţi, să corectez şi poate să-mi însuşesc eroarea, dacă ea există !
Vreau să dezbatem acest subiect, care e de-o mare importanţă pentru orice consumator, abuzurile relatate fiind nu numai ale celor din domeniul Energiei Electrice şi a Gazelor Naturale !