buna ziua,
Am o casa proprietate personala (a familiei) unde inchiriez in regim hotelier si platesc impozit anual pe acele camere cu formularul 220 totul ok si legal.
Intrebarea era, ce as putea face ca sa pot fi legal cu menajera. Si ca sa poata beneficia si de contributiile la sta pensie/sanatate
In sensul dispozitilor Codului Muncii, prin angajator se înţelege persoana fizică sau juridică ce poate, potrivit legii, să angajeze forţă de muncă pe bază de contract individual de muncă.
Persoana fizică dobândeşte capacitatea de a încheia contracte individuale de muncă în calitate de angajator, din momentul dobândirii capacităţii depline de exerciţiu
Pentru angajare sunt multi mai multi pasi de efectuat :
1. informarea salariatului , potrivit art.17 alin.3 C.mun., cu privire la cel putin urmatoarele elemente:
a) identitatea partilor;
b) locul de munca sau, in lipsa unui loc de munca fix, posibilitatea ca salariatul sa munceasca in diverse locuri;
c) sediul sau, dupa caz, domiciliul angajatorului;
d) functia/ocupatia conform specificatiei Clasificarii ocupatiilor din Romania sau altor acte normative, precum si fisa postului, cu specificarea atributiilor postului;
e) criteriile de evaluare a activitatii profesionale a salariatului aplicabile la nivelul angajatorului;
f) riscurile specifice postului;
g) data de la care contractul urmeaza sa isi produca efectele;
h) in cazul unui contract de munca pe durata determinata sau al unui contract de munca temporara, durata acestora;
i) durata concediului de odihna la care salariatul are dreptul;
j) conditiile de acordare a preavizului de catre partile contractante si durata acestuia;
k) salariul de baza, alte elemente constitutive ale veniturilor salariale, precum si periodicitatea platii salariului la care salariatul are dreptul;
l) durata normala a muncii, exprimata in ore/zi si ore/saptamana;
m) indicarea contractului colectiv de munca ce reglementeaza conditiile de munca ale salariatului;
n) durata perioadei de proba.
2. Daca partile cad de acord , atunci se va incheia c.i.m.
3. Anterior inceperii activitatii, contractul individual de munca se inregistreaza in registrul general de evidenta a salariatilor, care se transmite inspectoratului teritorial de munca (cel tarziu in ziua lucratoare anterioara inceperii activitatii de catre salariatul in cauza).
4. Se completeaza si se transmite REVISAL-ul la ITM.
Transmiterea registrului general de evidenta a salariatilor in format electronic prin depunerea la sediul inspectoratului teritorial de munca se face pe suport CD, discheta 3,5 inch/1,44 MB sau medii de stocare USB cu sistem de fisiere FAT/FAT32.
Registrul general de evidenta a salariatilor in format electronic (REVISAL), insotit de o adresa de inaintare semnata si stampilata de catre reprezentantul legal, se depune la sediul inspectoratului teritorial de munca in a carui raza teritoriala persoanele fizice sau juridice isi au domiciliul, respectiv sediul.
Pentru prima depunere la sediul inspectoratului teritorial de munca a registrului general de evidenta a salariatilor in format electronic, adresa de inaintare este insotita de o copie a certificatului de inmatriculare - in cazul angajatorului persoana juridica, respectiv o copie a actului de identitate - in cazul angajatorului persoana fizica.
5. Obținerea parolei pentru transmiterea online a REVISAL-ului de către angajatori se face la sediul ITM în a cărui rază teritorială îşi au sediul sau domiciliul, în baza prezentării următoarelor documente:
a) solicitarea scrisă pentru eliberarea parolei (model anexat);
b) împuternicire semnată şi ştampilată de angajator, în cazul în care persoana care solicită obținerea parolei este alta decât reprezentantul legal al angajatorului;
c) copia certificatului de înmatriculare al angajatorului;
d) copia actului de identitate al persoanei împuternicite.
-am nevoie de ssm si protectia muncii la angajat ca pers fiz neautorizata ?
-stat de plata ?
-la anaf platesc toate contributiile ca un srl ?
-Pana la urma am nevoie de toata complicatia si hartogaria unui srl ?
crin84
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Partea de Relatii de munca - CIM, revisal, transmitere la Itm este relativ simpla. Dar o sa vedeti cat de complicat este tratamentul fiscal al salariului. Intocmirea , depunerea ( doar online ) a decl 112 pentru taxele achiatate va obliga sa alergati foarte mult, de fapt aproape sa va infiintati o firma : - va obtineti CIF/CUI; inregistrati la Registrul Comertului ( fara un CIF nu se valideaza decl 112 ), va obtineti de la un furnizor autorizat semnatura digitala, pe care apoi o valideaza Anaf-ul..., abia apoi puteti completa si declara in 112 veniturile din CIM.
ca sa nu mai zic ca desi lucreaza 2 ore, taxele i le platiti la salariul minim pentru 8 ore ( chiar daca efectiv ea lucreaza part-time).
Legiuitorul a scris doar pe hartie ca o pers fizica poate fi angajator, pentru ca in realitate trebuie sa alergi exact ca si pentru o firma.
Deci practic devii persoana juridica, ca sa poti angaja si declara legal veniturile .