avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 425 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Impozite şi taxe locale Garsoniera destinatie mixta
Discuție deschisă în Impozite şi taxe locale

Garsoniera destinatie mixta

Am sediul social in garsoniera in care locuiesc si am declarat la ONRC ca la acest sediu se desfasoara si activitatea firmei de contabilitate. Utilitatile sunt pe persoana fizica. Cum poate fi delimitat spatiul destinat firmei in conditiile in care folosesc doar un birou pe care se afla calculatorul , clientii nu vin acasa la mine , ma duc eu sa iau documentele sau ne intalnim in oras. La ce rubrica ma incadrez in declaratia ITL-001 ?
Va multumesc !
Cel mai recent răspuns: trandafir2 , moderator 22:43, 2 Februarie 2016
În opinia mea, faceti o declaratie pe propria raspundere model 2016 itl001, până la 31 martie 2016, si vă incadrați la rezidential.
[ link extern ]

RT. 459 - Calculul impozitului pe clădirile cu destinaţie mixtă aflate în proprietatea persoanelor fizice

(1) În cazul clădirilor cu destinaţie mixtă aflate în proprietatea persoanelor fizice, impozitul se calculează prin însumarea impozitului calculat pentru suprafaţa folosită în scop rezidenţial conform art. 457 cu impozitul determinat pentru suprafaţa folosită în scop nerezidenţial, conform art. 458. Norme metodologice:
[ link extern ]

45. Delimitarea suprafeţelor pentru stabilirea impozitului, în funcţie de destinaţia rezidenţială sau nerezidenţială, rezultă din documentul anexat la declaraţia depusă de contribuabil la organul fiscal local competent, care poate fi, după caz:
...
f) declaraţia pe propria răspundere a proprietarului clădirii înregistrată la organul fiscal, în cazul în care nu există alte documente doveditoare.
Problema este ca lit. f) de la pct.45, se aplica (dpmdv) doar daca nu isi gaseste aplicarea lit.a)-d), pentru ca altfel toata lumea s-ar prevala de lit. f) si nu ar mai declara nimeni spatiu nerezidential.
In fapt, fiscul local are datele de la ONRC, iar la ONRC este inregistrat un act in baza caruia s-a autorizat sediul.
Intr-un final, organele, se vor trezi sa ceara Certificat constatator ONRC, certificat pe care scrie unde se desfasoara activitatea (la sediu sau la beneficiar, asa cum a declarat fiecare la constituire). Si atunci ce ne facem, platim din urma penalitati?
p.s. nu vreau sa fiu gigi contra, insa problema trebuie privita un pic cu atentie.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Impozitul pe cladire cu destinatie mixta Elena 47 Elena 47 Art. 459. din noul cod fiscal prevede - (1) În cazul clădirilor cu destinație mixtă aflate în proprietatea persoanelor fizice, impozitul se calculează ... (vezi toată discuția)
Impozit cladiri rezidential - pfa, va rog indrumare anca_ro anca_ro Buna ziua, am un PFA la adresa la care locuiesc. Sunt in situatia in care spatiul rezidential fata de spatiul nerezidential nu sunt delimitate specific in ... (vezi toată discuția)
Lămuriri taxe sedii de apartament pfa/firme MrDerpson MrDerpson A apărut formularul: http://www.dpfbl.mdrap.ro/documents/Ordin_MDRAP_MFP_2069_4087_din_2015/Ordin_MDRAP_MFP_2069_4087_din_2015.pdf [b]Ai sediu în ... (vezi toată discuția)