Buna ziua,
Va rog sa ma ajutati in urmatoarele probleme:
In adeverinta ptr stagiu de cotizare nu-mi apare ultimul loc de munca care a fost cu contract pe perioada determinata 4 luni: 2 luni 03.05.2015-03.07.2015 pe o firma care apoi si-a trecut activitatea pe o noua firma unde am mai lucrat inca 2 luni 03.07.2015-03.09.2015.
Ieri 04.02.2016 le-am cerut REVISAL-ul impreuna cu o explicatie de ce nu-mi apar cele 4 luni in adeverinta stagiu de cotizare si mi-au transmis ca atat decizia de incetare impreuna cu adeverinta de vechime si raportul per salariat nu sunt semnate de administrator asta desi au trecut cinci luni de la data incheierii contractului.
Potrivit art. 34 din Codul muncii: "La solicitarea salariatului sau a unui fost salariat, angajatorul este obligat sa elibereze un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate".Adeverinta se elibereaza in original sau in copie certificata, in maxim 15 zile de cand a fost solicitata.
Deci daca pana acum au taraganat semnarea actelor acum vor trebui s-o faca in termen de 15 zile de cand le-am cerut-o? Ce se intampla daca nu o fac?
Care pot fi cauzele pentru care nu-mi apar aceste luni la stagiu de cotizare si care sunt solutiile pentru a le inregistra?
Nu am primit niciun document din cele care trebuiau la incetarea contractului, si ar trebui sa le cer, corect?
- decizia de incetare a raporturilor de munca (a CIM)
- nota de lichidare (din care sa reiasa daca partile au datorii neachitate una fata de alta)
- adeverinta de concedii medicale pe ultimele 12 luni
- adeverinta de venit pt ultimele 12 luni (in locul fisei fiscale)
- adeverinta de vechime in cadrul firmei respective
- copii ale documentelor existente in dosarul personal;
- copii ale paginilor din registrul electronic care cuprind inscrierile referitoare la persoana sa si/sau un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate, astfel cum rezulta din registrul general de evidenta si din dosarul personal al salariatului, in termen de cel mult 15 zile de la data solicitarii
Mentionez ca angajatorul are serviciul de contabilitate & resurse umane externalizat.
1. REVISAL-ul nu are nicio legatura cu stagiu de cotizare.
2. Potrivit art.8 alin.3 lit.a si b din HG nr.500/2011, coroborat cu art.34 alin.5 C.mun., la solicitarea scrisa a salariatului sau a unui fost salariat angajatorul este obligat sa ii elibereze acestuia:
a) copii ale documentelor existente in dosarul personal;
b) copii ale paginilor din registrul electronic care cuprind inscrierile referitoare la persoana sa si/sau un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate, astfel cum rezulta din registrul general de evidenta si din dosarul personal, in termen de cel mult 15 zile de la data solicitarii.
Refuzul angajatorului de a elibera copii dupa documentele prevazute la art. 8 alin. (3), solicitate de catre salariat constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 300 lei la 1.000 lei de catre ITM.
Daca nu ati primi acele documente in termen de cel mult 15 zile de la data solicitarii depuneti o sesizare la ITM.
3. Nota de lichidare este un document care nu are nicio baza legala in prezent. Angajarea raspunderii patrimoniale se poate face in termen de 3 ani de la data la care angajatorul a cunoscut existenţa prejudiciului şi persoana vinovată, chiar daca vi se elibereaza un astfel de document.
4. Normele de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate prevad ca:
Art. 38. - (1) Platitorii de indemnizatii de asigurari sociale de sanatate (in primele 5 zile: angajatorul) au obligatia sa elibereze asiguratului adeverinte din care sa rezulte numarul de zile de concediu medical pentru incapacitate temporara de munca avute in ultimele 12 luni, in vederea acordarii certificatelor de concediu medical.
Asadar, normele nu prevad un termen legal in cadrul caruia angajatorul trebuie sa elibereze adeverintele.
Deci ce trebuie sa fac eu sau fostul angajator ca sa-mi apara la stagiu de cotizare cele 4 luni?
M-am adresat in scris atat fostului angajator cat si firmei externalizate care se ocupa de resursele umane si am primit rasp de la aceasta ca voi primi prin posta cu confirmare de primire extras din revisal ptr ambele firme impreuna cu restul documentelor (adeverinte, decizie de incetare, etc) DAR nesemnate inca de administratorii celor 2 firme.
Folosesc la ceva daca sunt nesemnate? Cum ar tb sa procedez in situatia asta?
Vorbiti cu acel angajator sa depuna D112 pentru perioada respectiva, daca nu a depus-o sau sa depuna rectificative , in situatia in care dvs nu figurati in declaratia initiala.
Unde ati verificat stagiul de cotizare la Casa de Pensii sau in alta parte?
Demisie
mmus
Buna ziua,
In cazul demisiei, ce documente trebuie angajatorul sa-i inmaneze fostului salariat: adeverinta de vechime, copie dupa Revisal etc.???
Multumesc ... (vezi toată discuția)