avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 669 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Recuperări de creanţe, datorii, ... Problema abonament Cosmote
Discuție deschisă în Recuperări de creanţe, datorii, Probleme cu băncile

Problema abonament Cosmote

Buna ziua,

Am avut un abonament la cosmote din 2009,valabil 2 ani. Am facut cerere de renuntare la abonament in august 2014 si mi s-a acceptat.

Zilele trecute am primit de la o firma de recupereri o instiintare precum ca am de platit o suma de bani datorita restantelor la cosmote acumulate pana in luna noiembrie 2015 !!!!

Am ramas uimit...am incercat sa-mi adus aminte detalii si din ce mi-am amintit eu nu aveam restante la data la care Cosmote mi-a acceptat renuntarea la abonament ! Aveam un cont la ei unde vedeam ce am de platit si nu aparea nicio factura, ba chiar am fost la magazin cosmote sa intreb daca mai am ceva de platit pt ca ma gandeam ca trebuie sa-mi mai vina o factura si nu primisem nimic !!!

Am luat legatura cu Telekom( fost Cosmote) si mi s-a spus ca am ramas cu 2 facturi neplatite pe luna iunie si iulie . Pentru aceasta datorie am fost notificat cu un sms si cu un email in august. De atunci nimic timp de 18 luni.

Azi am gasit contratul cu ei si la punctul 15.4 scrie urmatoarele:

"In orice caz de incetare a contractului la initiativa abonatului contractul inceteaza in termen de 30 de zile de la acceptarea de catre Cosmote a notificarii, cu conditia ca Abonatul sa-si achite integral sumele datorate in baza Contractului incheiat cu Cosmote"


Ce ar trebui sa inteleg eu din acest text?
Ca atunci cand Cosmote a acceptat renuntarea mea la abonament nu aveam datorii, sau ca ei acceptau renuntarea mea la abonament urmand sa achit facturile restante cand doream eu ??
Cel mai recent răspuns: catalynp , utilizator 08:23, 4 Martie 2016
Ar rezulta că, în afară de condiția acceptării de către Cosmote, pentru încetarea contractului mai era necesar să achitați toate sumele pe care le mai aveați de plată. Probabil că mai aveați restanțe și încetarea contractului la inițiativa dvs, acceptată de către Cosmote, nu a mai avut loc.
Dacă nu ați plătit, este posibil ca acel contract să fi fost reziliat sau să fi încetat la termen (cu restanțe). În orice caz, nu plătiți nimic deoarece situația este total neclară.
Ultima modificare: Luni, 8 Februarie 2016
Adrian ALBU, Avocat
multumesc pentru raspuns.

Daca incetarea contractului nu a mai avut loc era normal sa primesc in continuare factura lunar ca si pana in acel moment, corect ?

Mi s-a confirmat de catre cei de la telekom ca s-a renuntat la abonament si nr de telefon respectiv a fost trecut pe cartela obisnuita, nu mai era nr de abonament.
Oricum, situația este neclară. În acest caz, creditorul nu poate să-și recupereze banii decât pe calea dreptului comun, caz în care trebuie să plătească taxă de timbru la valoarea sumei cerute.
Din experiență, vă spun că se întâmplă mai rar așa ceva. Este mai ușor și mai ieftin pentru ei să emită hârtii și să determine lumea să plătească bani pentru creanțe abuziv majorate sau, eventual, prescrise, decât să plătească bani pentru taxe de timbru și onorarii de avocat.
De aceea, încă o dată vă spun, nu plătiți nici măcar un leu deoarece vă înrăutățiți situația.
Ultima modificare: Luni, 8 Februarie 2016
Adrian ALBU, Avocat
banuiesc ca prin a-mi inrautatii situatia va referiti la faptul ca...as fi pe minus cu acei bani .ar mai fi si altceva ? suma nu este exagerat de mare...aprox 600 ron ceruta de firma de recuperare . 180 ron ar insuma cele 2 facturi restante .Ma gandeam ca ar mai fi putut astepta un an si sa ma trezesc la anul cu o notificare cu o suma mai mare, dar au fost oameni buni :)) (probabil ca nu au procedat asa si datorita riscului prescriptiei in august 2017) Nu am de gand sa platesc. Incercam sa aflu cum ar putea ei ...telekom sau firma de recuperari sa ma oblige sa platesc si de asemenea doream sa aflu cum as putea folosi acel text din contract in favoarea mea in caz de ceva.
Mă refeream la speță, adică la înrăutățirea situației juridice.

Alte discuții în legătură

Nu pot sa scap de contractul cu firma de tel mobila ReallyEU ReallyEU problema mea este urmatoarea: - am facut un contract de tel mobila cu o firma pe PFA(persoana fizica autorizata),anul acesta in Martie a expirat durata ... (vezi toată discuția)
Reziliere contract telekom (internet fix si tv) Alex379 Alex379 Buna ziua! Am semnat un contract cu Telekom, care cuprinde pachetul de servicii Internet fix si Televiziune. Vreau sa reziliez contractul inainte de ... (vezi toată discuția)
Abonament telefonie, titular decedat stanleonard stanleonard Am urmatoarea problema.Bunica mea a facut un abonament la Cosmote in luna iulie 2012 pe o perioada de 2 ani, valabil pana in iulie 2014.Din pacate a decedat pe ... (vezi toată discuția)