avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 568 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Reziliere contract Telekom (Internet fix si TV)
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Reziliere contract Telekom (Internet fix si TV)

Buna ziua!

Am semnat un contract cu Telekom, care cuprinde pachetul de servicii Internet fix si Televiziune.
Vreau sa reziliez contractul inainte de termen (au mai ramas 21 de luni). Motivul este eliminarea din grila TV a mai mai multor programe care existau la momentul semnarii.
Am luat legatura cu Telekom prin formularul de contact si am primit urmatorul raspuns pe e-mail: "Eliminarea canalelor din grila TV nu reprezinta un temei legal pentru rezilierea contractului fara taxa de reziliere, atata vreme cat numarul minim de canale din grila TV este respectat".

In contract scrie ca daca acesta inceteaza din initiativa clientului inainte de expirarea PM (24 luni), clientul datoreaza despagubiri in cuantum de 50% din valoarea abonamentului fiecarui serviciu inclus, proportional cu numarul de luni ramase pana la expirara PM.

Am inteles ca aceasta taxa de reziliere impusa in contract este considerata, potrivit legislatiei in vigoare, abuziva.
Operatorii pot avea dreptul sa ceara despagubiri de la clienti, dar doar in cazurile in care exista, cu adevarat, un prejudiciu.

Valoarea pachtului este de 13 Euro, iar tariful de lista pentru cele doua servicii este de 21 Euro.
Tin sa precizez ca nu am achizitionat nici un dispozitiv in rate, totusi am primit o reducere de 100% in primele doua luni. Am primit oferta telefonic.

Din punctul meu de vedere, consider ca singura taxa pe care trebuie sa o plastesc, este de 26 Euro (cele doua luni pe care le-am primit gratuit), impreuna cu ultima factura.
Avand in vedere ca Telekom nu doreste rezilierea pe cale amiabila, voi face plangere la ANPC.

In ce moment trebuie depusa plangerea la ANPC?
1. Oricand, avand in vedere ca am deja un e-mail de la Telekom in care mi se spune ca nu se poate rezilia contractul fara plata taxei.
2. Dupa ce voi fi sunat de Telekom in vederea finalizarii cererii.
3. Dupa ce vine prima factura in care apare suma taxei de reziliere.
Ultima modificare: Miercuri, 8 Ianuarie 2020
Alex379, utilizator
Cel mai recent răspuns: gi-jane2 , moderator 10:27, 16 Septembrie 2021
Buna seara,
Va trebui sa va adresati instantei pentru a se constata ca este o taxa ilegala.
Din pacate TELEKOM acum este in degringolada majoritatea fostilor abonati renuntand.
Voi lua in considerare acest lucru. Imi puteti da si un raspuns legat de intrebarea cu plangerea la ANPC? Va multumesc!
Eu am reziliat contractul Telekom și ultima factura a venit cu minus adică mi-au încasat mai mulți bani .Cum recuperez banii de la ei
Buna seara.Imi puteti spune va rog cum procedez pentru rezilierea contractului de televiziune Telekom?Mentionez ca in momentul de față, pe aplicația Telekom,imi apare ca nu exista perioadă contractuală. Multumesc
Ultima modificare: Miercuri, 1 Septembrie 2021
Oana Banciu, utilizator
Buna seara! Daca contractul dvs. a expirat (au trecut cele 24 de luni), primiti in continuare serviciile la pretul contractat. Din acel moment, puteti renunta oricand, fara nici o taxa, printr-o cerere catre Telekom pe care o puneti la posta cu confirmare de primire.

Eu am rezolvat problema la 1-2 luni dupa ce am postat aici mesajul, ca s-a marit tariful si operatorul a fost obligat sa rezilieze contractele celor care doreau, fara taxa.

Telekom ofera pe site un model de cerere, la aceasta adresa: [ link extern ]

Va recomand sa scrieti cerere de mana, doar cu informatiile necesare, si nu sa o completati pe cea oferita, deoarece contine urmatorul text:
"In cazul Clientilor care sunt in cadrul Perioadei minime prevazuta in Contract: Intrucat, Contractul inceteaza, pentru unul sau mai multe Servicii, inainte de expirarea Perioadei minime, ma oblig la plata unei juste despagubiri pentru incetare prematura, in cuantumul mentionat in Contract."

Cererea trebuie sa fie insotita de o copie a actului de identitate.

Din ce am citit, se poate renunta la contract si daca este in perioada contractuala, doar ca operatorii va vor solicita despagubiri (care nu trebuie platite) doar pentru a va face sa nu renuntati la contract.
Daca va confruntati cu asa ceva, trebuie sa depuneti plangere la ANPC.

Daca ati primit un dispozitiv in rate, trebuie platite anumite despagubiri, dar mai mici decat solicita ei.
Ultima modificare: Miercuri, 1 Septembrie 2021
Alex379, utilizator

Alte discuții în legătură

Buna ziua!, am reziliat contractul cu telekom, facturi platite ... vmi vmi Buna ziua!, Am reziliat contractul cu Telekom, facturi platite la zi, echipamente predate, mai aveam insa contract 13 luni si mi-au facturat o suma de bani pe ... (vezi toată discuția)
Contract expirat Emil87 Emil87 Sănătate. Nu am știut unde sa postez și am postat aici. Datele problemei: am avut contract cu firma Telekom și în data de 14 iulie 2017 a expirat. Am ... (vezi toată discuția)
Probleme cu un furnizor de televiziune constantinlazar constantinlazar am incheiat pe data de 22 decembrie 2019 un contract tv cu x,am ales un pachet tv in care erau incluse canale documentere ,dupa data de 31, mai precis pe 01 ... (vezi toată discuția)