Sunt obligati sa restituie toate costurile doar cand e vorba de asigurarea garantiei.
Art. 10. - În cazul lipsei conformităţii, consumatorul are dreptul de a solicita vânzătorului să i se aducă produsul la conformitate, fără plată, prin reparare sau înlocuire, conform art. 11, sau să beneficieze de reducerea corespunzătoare a preţului ori de rezoluţiunea contractului privind acest produs, în condiţiile art. 13 şi 14.
Art. 12. - Noţiunea fără plată, prevăzută la art. 10 şi 11, se referă la toate costurile necesare aducerii produselor la conformitate, inclusiv costurile poştale, de transport, manipulare, diagnosticare, expertizare, demontare, montare, manoperă, materiale utilizate şi ambalare.
[ link extern ]
Dvs. intrebati de costul de transport platit la momentul achizitionarii (pare ca ati cumparat online), acel cost n-are legatura cu obligatiile lor privind garantia. Era abuz daca va solicitau costrurile de transport inspre si de la service.
Doar daca ati fi returnat produsul in 14 zile de la achizitie, deci un drept fara legatura cu garantia, erau obligati sa va restituie intreaga suma platita:
ARTICOLUL 13
Obligaţiile care revin profesionistului în cazul retragerii
(1) Profesionistul rambursează toate sumele pe care le-a primit drept plată din partea
consumatorului, inclusiv, după caz, costurile livrării, fără întârziere nejustificată şi, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului în conformitate cu art. 11.
[ link extern ]