Buna ziua,
Ce inseamna pt dv. reclamatie? este vorba de o reclamatie administrativa? (adica organului superior celui care nu v-a raspuns la cerere? sau doar o petitie- "Cerere scrisă adresată de către un cetățean sau un grup de persoane unei autorități privind drepturi, interese personale sau publice."?
eu deduc ca ati facut o "petitie" (Sper ca aveti numar de inregistrare.) la care nu vi s-a raspuns, prin urmare va sfatuiesc urmatoarele:
Pentru refuzul nejustificat, explicit sau tacit, de comunicare a informaţiilor sau pentru orice altă încălcare a dreptului persoanei de liber acces la informaţiile de interes public (comunicarea informaţiilor într-o formă inaccesibilă, neclară, vagă, incompletă, comunicare tardivă a informaţiilor sau a refuzului, necomunicarea prelungirii termenului de la 10 la 30 zile etc.) solicitantul are la dispoziţie trei căi de atac: reclamaţia administrativă, plângerea în instanţă și apelarea la Avocatul poporului.
Mai jos aveti procedura in cazul neprimirii raspunsului la petitie urmat de o reclamatie administrativa:
Răspunsul (la petitie) se va face, de asemenea, în scris, în termen de 10 zile sau, după caz, în cel mult 30 de zile de la înregistrarea solicitării, în funcție de dificultatea, complexitatea, volumul lucrărilor documentare și de urgența solicitării.
“În cazul în care durata necesară pentru identificarea si difuzarea informației solicitate depășește 10 zile, răspunsul va fi comunicat solicitantului în maximum 30 de zile, cu condiția înștiințării acestuia în scris despre acest fapt în termen de 10 zile”, se mai arată în Legea nr. 544/2001.
Solicitarea și obținerea informațiilor de interes public se pot realiza și în format electronic.
Însă, dacă autoritățile nu pot răspunde unei cereri, refuzul comunicării informațiilor solicitate se motivează și se comunică în termen de 5 zile de la primirea petițiilor.
Ce faci dacă nu ți se răspunde?
Legea nr. 544/2001 prevede că refuzul explicit sau tacit al angajatului desemnat al unei autorități ori instituții publice constituie abatere și atrage răspunderea disciplinară a celui vinovat. Dacă te afli într-o astfel de situație, poți depune reclamație la conducătorul autorității sau al instituției publice respective în termen de 30 de zile de la luarea la cunoștință de către persoana lezată.
Dacă după cercetarea administrativă reclamația se dovedește întemeiată, răspunsul se transmite persoanei lezate în termen de 15 zile de la depunerea reclamației și va conține atât informațiile de interes public solicitate inițial, cât și menționarea sancțiunilor disciplinare luate împotriva celui vinovat.
Ma minunez ce raspuns ati oferit. Chiar daca au trecut ani buni. In primul rand, activitatea de solutionare a petitiilor este reglementata de Ordonanta Guvernului nr. 27/2002. Si termenul pentru solutionarea petitiilor este de 30 de zile, cu posibilitatea de a il prelungi inca 15, cu anuntarea scrisa a petentului.
In cazul solicitarilor de furnizare a unor informatii de interes public, cadrul legal este reprezentat de Legea nr. 544/2001 si de Hotarare Guvernului nr. 123/2002. Aici termenele sunt; 10 zile, cu posibilitatea de prelungire la 30, cu comunicarea acestui lucru solicitantului, in cadrul termenului de 10 zile.