avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1907 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Problema decontare la plata cu cardul
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Problema decontare la plata cu cardul

Buna ziua,

De cateva zile ma tot cert cu un service auto si as dori sa va intreb cum sa procedez in continuare, pt ca fara sa vreau, situatia mi-a devenit se pare un pic favorabila pana la urma.

Pe scurt, acum 2 saptamani, masina mi s-a oprit in mers. Nu eram in bucuresti, mi-am sunat mecanicul, n-am reusit prin telefon sa rezolvam problema si cum o platforma pana in bucuresti m-ar fi costat destul de mult am zis sa incerc sa rezolv problema local. Am fost la un service din zona, unde mi-au schimbat pompa de motorina. Cost total 640 RON.
Pentru ca a fost o cheltuiala deloc planificata am zis sa achit totul cu cardul de credit.
Toate bune si frumoase, pana in urma cu 5 zile cand problema a reaparut, am dus-o la mecanicul meu care a constatat ca cei care imi schimbasera pompa nu au curatat si traseul de alimentare si nici filtrul de motorina (operatiuni obligatorii), astfel mizeria (care nu stiu cum a ajuns in motorina de prima data) si care stricase si prima oara pompa, a stricat-o si pe cea noua.

Inainte sa dau din nou bani pe piese, am sunat evident la service-ul care imi schimbase pompa. Le-am explicat frumos si detaliat toata problema si am cerut inlocuirea pompei pe garantie. Numai ca acestia refuza categoric acest lucru, nevrand sa recunoasca faptul ca nu au executat lucrarea corect, ba mai mult, dau vina pe mine pt ca nu am exploatat corect masina.
Dupa multe insistente si cautari am reusit sa fac rost si de numarul "patronului" (nu l-am vazut la fata, dar mi-l pot imagina dupa vocabular - iar imaginea nu e deloc placuta (cred ca intelegeti despre ce vorbesc..). Lasand la o parte faptul ca si el a refuzat acordarea garantiei, m-a anuntat chiar (ca un bonus) ca daca e mizerie pe traseul de alimentare, am pierdut garantia oricum.

Vazand ca nu am cu cine, am inceput evident sa caut informatii despre cum pot reclama problema la ANPC.

Eh, treaba e ca vineri seara lucrurile s-au cam schimbat un pic. Pt ca in ziua respectiva tocmai intrase lichidarea pe card :) am zis sa intru repede sa achit soldul de pe cardul de credit, sa nu ma trezesc cu cine stie ce dobanda. Doar ca surpriza, cardul este intact. Am iesit din internet banking, m-am logat din nou, am dat refresh dupa refresh, nimic. In istoric tranzactii, la fel, nimic...
Am coborat la masina sa iau hartiile de la service, in ideea ca a fost respinsa tranzactia sau ceva.. Din nou surpriza, pe bonul de POS scrie negru pe alb TRANZACTIE ACCEPTATA.

Am pus mana pe telefon si am sunat la banca, de unde aflu ceva foarte interesant, lor le apare tranzactia in sistem pe data de 02.02, cu termen de decontare in 7 zile, iar in cele 7 zile comerciantul nu a cerut decontarea, astfel ca suma mi-a fost restituita.

Am facut pana acum sute, poate chiar mii de plati cu cardul si in tara si in strainatate, dar e prima oara cand ma lovesc de asa ceva :))

Acuma, sincer o spun, daca oamenii ar fi fost de buna credinta cu mine, in secunda doi as fi pus mana pe telefon si i-as fi sunat sa le spun despre problema si sa incercam sa gasim impreuna o rezolvare. Doar ca modul in care am fost tratat (si stim cu totii genul asta de comercianti) ma face acum sa ma gandesc la cu totul alte variante.

Fie ii sun si le mentionez despre problema si le spun ca o vom rezolva doar daca imi rezolva si ei la randul lor problema cu garantia, fie las lucrurile asa si in ideea ca ei vor descoperi vreodata (cel mai probabil poate chiar la sfarsitul lunii cand vor vedea extrasele - daca o exista cineva in firma respectiva care sa stie sa le citeasca) mai mult ca sigur ma vor suna, moment in care eu le voi intoarce spatele, la fel cum mi-au facut si ei mie. Nu am cunostinte juridice, insa cel putin din punctul meu de vedere, eu am factura, bon fiscal si bonul de la POS cu TRANZACTIE ACCEPTATA - deci as cam baga mana in foc ca sunt complet acoperit.

Se poate va rog un sfat, o parere?
Multumiri anticipate!
Cel mai recent răspuns: Ares-3 , moderator 08:55, 16 Februarie 2016
E posibil sa fie o politica a servisului auto in cauza: fac lucrarea proasta si nu cer banii, omul zice ca, daca au sosit inapoi in cont, sunt ai lui si nu mai face reclamatie.

Termenul de garantie al unei astfel de reparatii este de cel mult un an, dar o datorie comerciala (cum este cea evidentiata prin factura sau alt document justificativ) are termen de prescriptie 3 ani, termen in care se poate constata ca nu s-a incasat aceasta suma si sa fie revendicata.

Cum veti mai dovedi atunci ca lucrarea a fost proasta?
Iulian Manea a scris:

E posibil sa fie o politica a servisului auto in cauza: fac lucrarea proasta si nu cer banii, omul zice ca, daca au sosit inapoi in cont, sunt ai lui si nu mai face reclamatie.

Ma indoiesc ca e politica lor, nimeni nu poate fi atat de prost :)

neo320, banuiesc ca factura cuprinde si manopera, nu? Daca ati putea demonstra ca montarea corecta a unei pompe de motorina presupune in mod obligatoriu curatarea traseului de alimentare si a filtrul de motorina aveti sanse cu reclamatia, altfel ar fi greu.

Hipercorect ar fi sa ii sunati in termen de 10 zile de cand ati observat ca plata nu s-a efectuat dar tinand cont de ce ati povestit daca as fi in locul dvs. as astepta sa ma caute ei. V-ar putea face plangere penala pentru un bun mobil ajuns din eroare la dvs. (Art. 243 din Noul cod penal) dar o puteti plati imediat si se termina.
In urma raspunsurilor voastre, vazand ca nu sunt chiar atat de acoperit dpdv legal, precum credeam, am sunat la ANPC si le-am explicat intreaga situatie... Recomandarea lor a fost urmatoarea:

- sa iau legatura cu service-ul si sa le cer un cont in care sa le transfer contravaloarea facturii respective.
- dupa ce efectuez transferul, sa merg la un service autorizat de unde sa obtin o dovada ca montajul a fost efectuat incorect de catre cei din provincie.
- ulterior, cu factura de la primul service, dovada platii si hartiile de la service-ul autorizat, sa depun o reclamatie la ei.

Asadar, o sa fac intocmai si o sa astept sa vedem cum se va solutiona toata treaba..

Multumesc
Ati procedat corect.
Singura problema va fi ca ANPC nu poate decat sa-i sanctioneze, nu sa-i si oblige sa va restituie banii iar daca vor lua amenda o pot contesta etc.
Deci dvs. ca si consumator va recuperati suma doar daca se sperie aia de ANPC si vi-i dau de bunavoie sau daca ii actionati pe cale civila si cum hartia de la alt service nu tine loc de expertiza judiciara ati avea cheltuieli de bani si timp fara garantie de 100% castig.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Plata card emitere bon fiscal? LazarAlinaMihaela LazarAlinaMihaela Buna ziua, am un coafor si am avut o \\\\\\"mica problema\\\\\\" cu un client. Practic domnul a achitat cu cardul acum o saptamana plata unor servicii care ... (vezi toată discuția)
Ce trebuie sa fac daca un ''patron'' de service auto m-a amenintat ca ma bate si m-a injurat alexbujie alexbujie Buna seara, va rog sa ma ajutati nu stiu ce sa fac... am fost la un service auto autorizat sa schimb kit ambreiaj ei m-au sfatuit ca e mai bine sa al iau din ... (vezi toată discuția)
Masina stricata de cei de la service AlinaRawstern AlinaRawstern Buna ziua , in DATa de 7.10.2019 am prezentat masina de la firma în service deoarece nu mai tragea si nu ma mai lasa sa accelerez , dupa ce au fost facute ... (vezi toată discuția)