avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 888 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Drept penal - probleme serioase cu ... Abuz in serviciu
Discuție deschisă în Drept penal - probleme serioase cu dreptul

Abuz in serviciu

Buna ziua. Sunt presedintele unei comisii de cercetare a unei abateri disciplinare a unui coleg de serviciu si nu stiu daca fapta nu este una de natura penala si trebuie sa actionez mai mult decat a face o simpla constatare a faptei.
Sunt profesor iar colegul meu in cauza, in urma cu cativa ani, a indeplinit functia de director al scolii. In acea perioada si-a emis o decizie prin care a trecut la o transa superioara de salarizare declarand o vechime mai mare decat avea cu adevarat si incasand mai multi bani decat i s-ar fi cuvenit.
Ce lege a incalcat si cum trebuie sa procedez in afara raportului trimis consiliului de administratie din care, de asemenea, fac parte.
Cel mai recent răspuns: costy_vl_ , utilizator 11:55, 16 Februarie 2016
costy_vl_ a scris:
In acea perioada si-a emis o decizie prin care a trecut la o transa superioara de salarizare declarand o vechime mai mare decat avea cu adevarat si incasand mai multi bani decat i s-ar fi cuvenit.

Fapta tangenteaza infractiunile de fals, incadrarea o face organul de cercetare penala nu dvs., dvs. puteti fi organ de constatare daca exista suspiciunea rezonabila cu privire la savarsirea unei infractiuni (jurist nu exista in comisie?), situatie in care puteti intocmi un proces-verbal pe care il inaintati conducerii, cu propunerea de a fi inaintat catre organul de urmarire penala. Atat.
Multumesc frumos pentru raspuns. In comisie nu exista jurist. Nici scoala din care fac parte nu are jurist, probabil Inspectoratul scolar are, iar conducerea careia trebuie sa-i fac propunerea pentru inaintarea organului de urmarire penala este consiliul de administratie al carui membru sunt si eu. Sunt obligat sa anunt organul de urmarire penala, respectiv parchetul?